Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/2415
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorเมตตา เรืองวังสรรค์
dc.date.accessioned2015-08-27T06:22:06Z
dc.date.accessioned2020-09-24T04:48:26Z-
dc.date.available2015-08-27T06:22:06Z
dc.date.available2020-09-24T04:48:26Z-
dc.date.issued2557
dc.identifier.urihttp://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/2415-
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ พัฒนาแผนการจัดการเรียนรู้แบบ 4 MAT เพลงผู้ปิดทองหลังพระสาระนาฏศิลป์ เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนในการเรียนรู้เรื่อง เพลงผู้ปิดทองหลังพระ ระหว่างกลุ่มทดลองกับกลุ่มควบคุม และประเมินความพึงพอใจของนักเรียน ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้แบบ 4 MAT เพลงผู้ปิดทองหลังพระ การวิจัยนี้เป็นการวิจัยเชิงทดลองรูปแบบ Static Group Comparison Design เปรียบเทียบระหว่างกลุ่มทดลองและกลุ่มควบคุม กลุ่มตัวอย่างคือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียน นวมินทราชินูทิศ หอวัง นนทบุรี เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยคือ แผนการจัดการเรียนรู้แบบ 4 MAT เรื่องผู้ปิดทองหลังพระ แบบประเมินทักษะปฏิบัติ และแบบประเมินความพึงพอใจ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ค่าความถี่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเปรียบเทียบ คือ Independent Samples t-test ผลการวิจัยพบว่า ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนกลุ่มทดลองที่ใช้แผนการจัดการเรียนรู้แบบ 4 MAT เพลงผู้ปิดทองหลังพระและกลุ่มควบคุม แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติระดับ .01 (t = 8.659, = 0.000) และความพึงพอใจของนักเรียนต่อการจัดการเรียนรู้แบบ 4 MAT เพลงผู้ปิดทองหลังพระ อยู่ในระดับมาก (= 4.26, S.D. = 0.11) Xen_US
dc.description.abstractThe purposes of this research were to apply the 4 MAT leaMAT leaMAT leaMAT learning model rning model rning model for the for the for the development of development of eight eight lesson plans lesson plans lesson plans for the for the for the song “Phu Pid ThongThongThongThongThong LangLang Phra”. The subjects were 298 Phra”. The subjects were 298 Phra”. The subjects were 298 Phra”. The subjects were 298 Phra”. The subjects were 298 Phra”. The subjects were 298 Phra”. The subjects were 298 Phra”. The subjects were 298 Matthayomsuksa 1 studentssuksa 1 studentssuksa 1 studentssuksa 1 students of Nawamintharachinuthit Horwang Nonthaburi School, arranged into an experimental and controlled groups. Static Group Comparison Design was implemented. Research instruments were the eight lesson plans based on the 4 MAT learning model, an evaluation form to assess students’ achievement performance, and a questionnaire to explore the students’ satisfaction towards the lessons. The students in the experimental group were taught using the lesson plans developed by means of the 4 MAT learning model4 MAT learning model4 MAT learning model4 MAT learning model4 MAT learning model4 MAT learning model4 MAT learning model, whereas, those , whereas, those , whereas, those , whereas, those in the controlledthe controlledthe controlled were taughtwere taughtwere taught by a conventioconventioconventional approachnal approach. The obtained data were analyzed using the Means, Standard Deviation and Independent Samples t-test. The results revealed that students’ achievement between the two groups were significantly different at level .01 (t = 8.656, P = 0.000), and the experimental group students were satisfied with the teaching via the 4 MAT Learning model lesson plans at the high level. ( X = 4.26, S.D = 0.11)
dc.language.isoThaien_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะครุศาสตร์อุตสาหกรรม. สาขาวิชาเทคโนโลยีการวิจัยและพัฒนาหลักสูตรen_US
dc.subjectแผนการจัดการเรียนรู้en_US
dc.subject4 MATen_US
dc.subjectLearning Modelen_US
dc.titleการพัฒนาแผนการจัดการเรียนรู้แบบ4 MAT เพลงผู้ปิดทองหลังพระ สาระนาฏศิลป์en_US
dc.title.alternativeThe development of 4 MAT at Learning Model for the Song "Phu Pid Thong Lang Phra"en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:วิทยานิพนธ์ (Thesis-TECHED)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
106560.pdfการพัฒนาแผนการจัดการเรียนรู้แบบ4 MAT เพลงผู้ปิดทองหลังพระ สาระนาฏศิลป์4.72 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.