Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/2975
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorสุพรรวดี หมั่นพิทักษ์พงศ์
dc.date.accessioned2017-11-09T06:54:47Z
dc.date.accessioned2020-09-24T04:49:40Z-
dc.date.available2017-11-09T06:54:47Z
dc.date.available2020-09-24T04:49:40Z-
dc.date.issued2559
dc.identifier.urihttp://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/2975-
dc.description.abstractการวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อพัฒนามัลติมีเดียด้วยการสอนแบบกลุ่มกิจกรรม 2) เพื่อเปรียบเทียบคะแนนทักษะการอ่านก่อนเรียนและหลังเรียนของนักเรียนชั้นประถมศึกษาที่เรียน จากมัลติมีเดียด้วยการสอนแบบกลุ่มกิจกรรม 3) เพื่อศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนหลังเรียนจาก มัลติมีเดียด้วยการสอนแบบกลุ่มกิจกรรม กลุ่มตัวอย่างในการวิจัย คือ นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนบ้านมะค่า (คงฤทธิบัว สุวรรณอนุสรณ์) ที่ศึกษาอยู่ในภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2558 จำนวน 1 ห้องเรียน ได้มาโดยการสุ่ม แบบกลุ่ม จำนวน 33 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยได้แก่ มัลติมีเดียด้วยการสอนแบบกลุ่มกิจกรรม แบบทดสอบทักษะการอ่าน และแบบสอบถามความพึงพอใจ การวิเคราะห์ข้อมูลโดยการหา ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าทีแบบไม่อิสระต่อกัน ผลวิจัยพบว่า 1) มัลติมีเดียด้วยการสอนแบบกลุ่มกิจกรรมมีประสิทธิภาพเท่ากับ 82.33/83.30 2) คะแนนเฉลี่ยทักษะการอ่านของนักเรียนชั้นประถมศึกษาที่เรียนจากมัลติมีเดียด้วยการสอนแบบ กลุ่มกิจกรรม มีคะแนนเฉลี่ยหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 3) ความ พึงพอใจของนักเรียนที่เรียนจากมัลติมีเดียด้วยการสอนแบบกลุ่มกิจกรรม มีความพึงพอใจร้อยละ 87.80en_US
dc.description.abstractThe purposes of this research were 1) to develop the multimedia with group activity teaching, 2) to compare the primary education students’ reading pre-test scores and post-test scores from the multimedia with group activity teaching, and 3) to study the students’ satisfaction after learning from the multimedia with group activity teaching. The samples were 33 of the primary education grade 2 students studying at Ban Makha School (Khongrithbuasuwan Anusorn) in the 2nd semester, academic year 2015, selected by cluster random sampling. Research instruments consisted of multimedia with group activity teaching, reading skill tests and satisfactory questionnaire. The Statistics used to analyze the data were percentage, mean, standard deviation, and dependent samples t-test. The research revealed that 1) the developed multimedia with group activity teaching had the efficiency at 82.33/83.30, 2) the post-test mean scores were higher than the pre-test scores with statistically significant difference at .01 level, and 3) the students’ satisfaction after learning from the multimedia with group activity teaching was at 87.80 %.
dc.language.isoThaien_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะครุศาสตร์อุตสาหกรรม. สาขาวิชาเทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษา.en_US
dc.subjectมัลติมีเดียen_US
dc.subjectกลุ่มกิจกรรมen_US
dc.subjectทักษะการอ่านen_US
dc.titleการพัฒนามัลติมีเดียด้วยการสอนแบบกลุ่มกิจกรรมที่มีต่อทักษะการอ่านของนักเรียนชั้นประถมศึกษาen_US
dc.title.alternativeDevelopment of multimedia with group activity teaching upon reading skill for primary education studentsen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:วิทยานิพนธ์ (Thesis-TECHED)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-154605.pdfDevelopment of multimedia with group activity teaching upon reading skill for primary education students5.61 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.