Please use this identifier to cite or link to this item:
http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/3421
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | จิรัชญา สายจีน | |
dc.date.accessioned | 2019-10-24T03:47:48Z | |
dc.date.accessioned | 2020-09-24T04:48:32Z | - |
dc.date.available | 2019-10-24T03:47:48Z | |
dc.date.available | 2020-09-24T04:48:32Z | - |
dc.date.issued | 2561 | |
dc.identifier.uri | http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/3421 | - |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) หาประสิทธิภาพของชุดกิจกรรมการเรียนรู้ตามแนวคิด ชุมชนการเรียนรู้มืออาชีพ วิชาภาษาไทยสำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปี ที่ 6 2) เปรียบเทียบ ผลสัมฤทธิ์ก่อนเรียนและหลังเรียน 3) ศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปี ที่ 6 ที่เรียน ด้วยชุดกิจกรรมการเรียนรู้ตามแนวคิดชุมชนการเรียนรู้วิชาภาษาไทยสำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษา ปีที่ 6 กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยเป็นนักเรียนชั้นประถมศึกษาปี ที่ 6 โรงเรียนชุมชนเลิศพินิจ พิทยาคม ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2560 จำนวน 30 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ประกอบด้วย ชุด กิจกรรมการเรียนรู้ตามแนวคิดชุมชนการเรียนรู้มืออาชีพ แบบทดสอบก่อนเรียนและหลังเรียน แบบ ประเมินความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อชุดกิจกรรมการเรียนรู้ตามแนวคิดชุมชนการเรียนรู้มืออาชีพ วิชาภาษาไทย สถิติที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าทีของกลุ่มตัวอย่างไม่อิสระ ผลการวิจัยพบว่า ชุดกิจกรรมการเรียนรู้ตามแนวคิดชุมชนการเรียนรู้มืออาชีพ วิชา ภาษาไทย สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปี ที่ 6 มีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ โดยเฉลี่ยเท่ากับ 82.50/81.33 ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียน โดยมีคะแนนเฉลี่ยก่อน เรียนเท่ากับ 38.20 และมีค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานเท่ากับ 5.52 ค่าคะแนนเฉลี่ยหลังเรียนเท่ากับ 81.33 มีค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานเท่ากับ 4.58 มีค่าการทดสอบค่าที ระหว่างก่อนเรียนและหลังเรียน เท่ากับ 44.50 ซึ่งมีความแตกต่างอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อชุดกิจกรรมการเรียนรู้ตามแนวคิดชุมชนการเรียนรู้มืออาชีพ วิชาภาษาไทย สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.80 อยู่ในระดับมากที่สุด | en_US |
dc.description.abstract | The objectives of this study were 1) to find out the efficiency of Learning Activity Package on Professional Learning Community concept (LAP on PLC) in Thai language subject for primary 6 students, 2) to compare students’ learning achievements before and after using LAP on PLC, and 3) to study primary 6 students’ satisfaction towards LAP on PLC in Thai language subject. The sample group of this research was consisted of 30 primary 6 students in Chumchonlertphinitphittayakhom School who were studying in the second semester of academic year 2017. The research instruments included a set of Learning Activity Package on Professional Learning Community concept in Thai language subject for primary 6 students, a pre-test and a posttest in Thai language subject, and students’ satisfaction questionnaires towards the LAP on PLC in Thai language subject for primary 6 students. The data were analyzed using percentage, mean, standard deviation and dependent t-test. The research revealed that the Learning Activity Package on Professional Learning Community concept in Thai language subject for primary 6 students had passed the standard criterion with an efficiency level of 82.50/81.33. Moreover, the students’ learning achievement after using the LAP on PLC in Thai language subject was higher than before using the LAP on PLC. The students’ pre-test score was =38.20, S.D.=5.52; and their post-test score was =81.33, S.D.=4.58. The t-test score between pre-test and post-test was 44.50. There was a significant difference between pre-test and post-test scores at the .05 level of significant. In addition, the primary 6 students’ satisfaction towards LAP on PLC in Thai language subject was at a very high level with the mean score of 4.80. | en_US |
dc.language.iso | Thai | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะครุศาสตร์อุตสาหกรรม. สาขาวิชาเทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษา | en_US |
dc.subject | ชุดกิจกรรม | en_US |
dc.subject | ชุมชนการเรียนรู้มืออาชีพ | en_US |
dc.subject | ภาษาไทย | en_US |
dc.subject | ประถมศึกษาปีที่ 6 | en_US |
dc.title | ชุดกิจกรรมการเรียนรู้ตามแนวคิดชุมชนการเรียนรู้มืออาชีพ วิชาภาษาไทยสำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปี ที่ 6 | en_US |
dc.title.alternative | Learning Activity Package on Professional Learning Community Concept in Thai Language Subject for Primary 6 Students | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | วิทยานิพนธ์ (Thesis-TECHED) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
RMUTT 160323.pdf | Learning Activity Package on Professional Learning Community Concept in Thai Language Subject for Primary 6 Students | 4.9 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.