Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/3923
Title: ความสัมพันธ์ระหว่างภาวะผู้นำทางเทคโนโลยีของผู้บริหารสถานศึกษากับการดำเนินงานระบบการดูแลช่วยเหลือนักเรียน สังกัดสำนักงาน เขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาปทุมธานี
Other Titles: Relationship between Technological Leadership of School Administrators and Student Support System Operation in Schools under Pathum Thani Primary Educational Service Area Office
Authors: วีรวัฒน์ การุณวงษ์
Keywords: ภาวะผู้นำทางเทคโนโลยี
การดำเนินงานระบบการดูแลช่วยเหลือนักเรียน
ผู้บริหารสถานศึกษา
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะครุศาสตร์อุตสาหกรรม.
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาภาวะผู้นำทางเทคโนโลยีของผู้บริหารสถานศึกษาสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาปทุมธานี 2) ศึกษาการดำเนินงานระบบการดูแลช่วยเหลือนักเรียน สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาปทุมธานี และ 3) ศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างภาวะผู้นำทางเทคโนโลยีของผู้บริหารสถานศึกษากับการดำเนินงานระบบการดูแลช่วยเหลือนักเรียน สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาปทุมธานี กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ ครูผู้รับผิดชอบงานระบบการดูแลช่วยเหลือนักเรียนของสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาปทุมธานี ปีการศึกษา 2563 จำนวน 346 คน โดยใช้วิธีการสุ่มแบบแบ่งชั้นภูมิ เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูล ได้แก่ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และค่าสัมประสิทธิ์ สหสัมพันธ์แบบเพียร์สัน ผลการวิจัยพบว่า 1) ภาวะผู้นำทางเทคโนโลยีของผู้บริหารสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาปทุมธานี โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก 2) การดำเนินงานระบบการดูแลช่วยเหลือนักเรียน สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาปทุมธานี โดยภาพรวมอยู่ในระดับมากและ 3) ความสัมพันธ์ระหว่างภาวะผู้นำทางเทคโนโลยีของผู้บริหารสถานศึกษากับการดำเนินงานระบบการดูแลช่วยเหลือนักเรียน สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาปทุมธานี โดยภาพรวมมีความสัมพันธ์กันในระดับสูงมาก อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01
This research aimed to: 1) investigate the technological leadership of school administrators under Pathum Thani Primary Educational Service Area Office, 2) examine the student support system operation in schools under Pathum Thani Primary Educational Service Area Office, and 3) explore the relationship between technological leadership of school administrators and student support system operation in schools under Pathum Thani Primary Educational Service Area Office. The research samples, derived from stratified sampling, consisted of 346 teachers who were in charge of the student support system in the schools under Pathum Thani Primary Educational Service Area Office in academic year 2020. The instrument used for collecting data was a questionnaire. The data were statistically analyzed using frequency distribution, percentage, mean, standard deviation, and Pearson product-moment correlation. The research results revealed that: 1) the technological leadership of school administrators under Pathum Thani Primary Educational Service Area Office, as a whole, was at a high level. 2) The overall of student support system operation in schools under Pathum Thani Primary Educational Service Area Office indicated a high level. 3) The relationship between technological leadership of school administrators and student support system operation in schools under Pathum Thani Primary Educational Service Area Office was at a very high level with the statistically significance level of .01.
URI: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/3923
Appears in Collections:วิทยานิพนธ์ (Thesis-TECHED)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-170609.pdfRelationship between Technological Leadership of School Administrators and Student Support System Operation in Schools under Pathum Thani Primary Educational Service Area Office3.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.