Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/4069
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorฐิติภรณ์ อู่ทรัพย์-
dc.date.accessioned2023-01-04T09:21:39Z-
dc.date.available2023-01-04T09:21:39Z-
dc.date.issued2563-
dc.identifier.urihttp://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/4069-
dc.descriptionภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลงของผู้บริหารสถานศึกษาโรงเรียนเอกชน จังหวัดปทุมธานีen
dc.description.abstractการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาสภาพปัจจุบันและสภาพที่พึงประสงค์ของภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลง ของผู้บริหารสถานศึกษาโรงเรียนเอกชน จังหวัดปทุมธานี และ 2) ศึกษาแนวทางการพัฒนาภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลง ของผู้บริหารสถานศึกษาโรงเรียนเอกชน จังหวัดปทุมธานี กลุ่มตัวอย่าง ได้แก่ ครูโรงเรียนเอกชน ในจังหวัดปทุมธานี จำนวน 335 คน และผู้ให้ข้อมูลในการสัมภาษณ์ ได้แก่ ผู้บริหารสถานศึกษาโรงเรียนเอกชน จังหวัดปทุมธานี จำนวน 7 คน เครื่องมือ ที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ แบบสอบถาม และแบบสัมภาษณ์ สถิติที่ใช้ ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ค่า PNI modified และการวิเคราะห์เนื้อหา ผลการวิจัยพบว่า 1) ภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลงของผู้บริหารสถานศึกษาโรงเรียนเอกชน จังหวัดปทุมธานี สภาพปัจจุบันและสภาพที่พึงประสงค์ โดยรวมอยู่ในระดับมาก 2) แนวทางการพัฒนาภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลงของผู้บริหารสถานศึกษาโรงเรียนเอกชน จังหวัดปทุมธานี ประกอบด้วย 7 ด้าน ได้แก่ (1) ด้านการกระตุ้นทางปัญญา (2) ด้านการคำนึงถึงปัจเจก (3) ด้านการสร้างแรงบันดาลใจ (4) ด้านการมีอิทธิพลอย่างมีอุดมการณ์ (5) ด้านการมีลักษณะพิเศษ (6) ด้านการสร้างบารมี และ (7) ด้านการมีวิสัยทัศน์en
dc.description.abstractThe purposes of this study were: 1) to examine current and desirable conditions of transformational leadership of private school administrators in Pathum Thani Province, and 2) to investigate guidelines for the development of transformational leadership of school private school administrators in Pathum Thani Province. The samples of this research consisted of 335 private school teachers in Pathum Thani Province selected using simple random sampling method. The informants from the interviews were seven school administrators in Pathum Thani Province who had a Master’s Degree in Educational Administration and held in administrative positions of educational institutions for 7 years or more. The research instruments were questionnaires and interview forms. The research was analyzed through frequency, percentage, mean, standard deviation, PNI modified and content analysis. The research findings were as follows: 1) the current and desirable conditions of transformational leadership of private school administrators in Pathum Thani Province were at a high level. 2) The guidelines for the development of transformational leadership of private school administrators in Pathum Thani Province included the following: (1) Intellectual Stimulation, (2) Individualized Consideration, (3) Inspiration Motivation, (4) Idealized Influence, (5) Work Specialization, (6) Developing Charisma, and (7) Vision.en
dc.language.isootheren
dc.publisherมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี, คณะครุศาสตร์อุตสาหกรรม, สาขาวิชาการบริหารการศึกษาen
dc.subjectภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลงen
dc.subjectผู้บริหารสถานศึกษาen
dc.subjectโรงเรียนเอกชนen
dc.subjecttransformational leadershipen
dc.subjectschool administratorsen
dc.subjectprivate schoolsen
dc.titleภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลงของผู้บริหารสถานศึกษาโรงเรียนเอกชน จังหวัดปทุมธานีen
dc.title.alternativeTransformational Leadership of Private School Administrators in Pathum Thani Provinceen
dc.typeThesisen
Appears in Collections:วิทยานิพนธ์ (Thesis-TECHED)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
170531-RMUTT.pdfภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลงของผู้บริหารสถานศึกษาโรงเรียนเอกชน จังหวัดปทุมธานี4.01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.