Please use this identifier to cite or link to this item:
http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/4113
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | พงษ์นรินทร์ เม่าทับ | - |
dc.date.accessioned | 2023-06-13T10:00:02Z | - |
dc.date.available | 2023-06-13T10:00:02Z | - |
dc.date.issued | 2563 | - |
dc.identifier.uri | http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/4113 | - |
dc.description.abstract | การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาความสามารถในการทำโครงงาน ระหว่างก่อนเรียนและหลังเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 ที่ได้รับการจัดการเรียนรู้โดยใช้การเรียนรู้แบบโครงงานเป็นฐานร่วมกับการใช้คำถามตามหลักปรัชญาของเศรษฐกิจพอเพียง กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย เป็นนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 ของโรงเรียนสวนกุหลาบวิทยาลัย รังสิต ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2562 โดยใช้วิธีสุ่มแบบกลุ่ม จำนวน 34 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ประกอบด้วย แผนการจัดการเรียนรู้โดยใช้การเรียนรู้แบบโครงงานเป็นฐานร่วมกับการใช้คำถามตามหลักปรัชญาของเศรษฐกิจพอเพียง แบบประเมินความสามารถในการทำโครงงาน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที (t-test) ผลการวิจัยพบว่า ความสามารถในการทำโครงงานของนักเรียนที่ได้รับการจัดการเรียนรู้โดยใช้การเรียนรู้แบบโครงงานเป็นฐานร่วมกับการใช้คำถามตามหลักปรัชญาของเศรษฐกิจพอเพียงหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 | en |
dc.description.abstract | The purpose of this research was to study project proceeding abilities of Secondary 3 (Grade 9) students before and after learning management with project based learning along with questioning based on sufficiency economy philosophy. A study group was a cluster sampling of 34 Secondary 3 (Grade 9) students of Suankularb wittayalai Rangsit School who were in the 2nd semester of academic year 2019. The research instruments consisted of a plan of learning activities by using project-based learning together with questioning based on the sufficiency economy philosophy, a project proceeding abilities assessment form. The statistics used for data analysis were the mean, standard deviation and t-test. The result revealed that the project proceeding abilities of students who received learning management by using project-based learning along with questioning based on the sufficiency economy philosophy after studying were higher than before with statistical significance at the .05 level. | en |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะครุศาสตร์อุตสาหกรรม | en |
dc.subject | การเรียนรู้แบบโครงงาน | en |
dc.subject | หลักปรัชญาของเศรษฐกิจพอเพียง | en |
dc.subject | ความสามารถในการทำโครงงาน | en |
dc.title | การจัดการเรียนรู้โดยใช้การเรียนรู้แบบโครงงานเป็นฐานร่วมกับการใช้คำถามตามหลักปรัชญาของเศรษฐกิจพอเพียง เพื่อพัฒนาความสามารถในการทำโครงงานของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 | en |
dc.type | Thesis | en |
Appears in Collections: | วิทยานิพนธ์ (Thesis-TECHED) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
RMUTT-170452.pdf | 3.31 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.