Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/4136
Title: การพัฒนาชุดฝึกอบรมออนไลน์โดยใช้กรณีตัวอย่างเป็นฐาน เรื่อง วินัยข้าราชการครูและบุคลากรทางการศึกษากรุงเทพมหานคร
Other Titles: Development of Case-Based Online Training on Discipline for the Government Teachers and Educational Personnel in Bangkok Service Area
Authors: สุนีย์ หอมหวล
Keywords: ชุดฝึกอบรมออนไลน์
กรณีตัวอย่างเป็นฐาน
ดัชนีประสิทธิผลการเรียนรู้
วินัยข้าราชการครู
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะครุศาสตร์อุตสาหกรรม. สาขาวิชาเทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษา.
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) พัฒนาชุดฝึกอบรมออนไลน์โดยใช้กรณีตัวอย่างเป็นฐาน เรื่อง วินัยข้าราชการครูและบุคลากรทางการศึกษากรุงเทพมหานคร ให้มีคุณภาพไม่ต่ำกว่าระดับดี 2) เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์การจัดการฝึกอบรมออนไลน์ด้วยชุดฝึกอบรมออนไลน์โดยใช้กรณีตัวอย่างเป็นฐาน เรื่อง วินัยข้าราชการครูและบุคลากรทางการศึกษากรุงเทพมหานคร และ 3) ศึกษาดัชนีประสิทธิผลการอบรมหลังจากใช้ชุดฝึกอบรมออนไลน์โดยใช้กรณีตัวอย่างเป็นฐาน เรื่อง วินัยข้าราชการครูและบุคลากรทางการศึกษากรุงเทพมหานคร กลุ่มประชากรที่ใช้ในการวิจัย เป็นข้าราชการครูและบุคลากรทางการศึกษากรุงเทพมหานคร ตำแหน่งครูผู้ช่วย จำนวน 1,877 คน กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ ข้าราชการครูและบุคลากรทางการ ศึกษากรุงเทพมหานครที่ปฏิบัติงานในโรงเรียนสังกัดสำนักงานเขตจตุจักร ตำแหน่ง ครูผู้ช่วย จำนวน 30 คน ได้มาจากการเลือกแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ประกอบด้วย 1) ชุดฝึกอบรมออนไลน์โดยใช้ กรณีตัวอย่างเป็นฐาน เรื่อง วินัยข้าราชการครูและบุคลากรทางการศึกษากรุงเทพมหานคร 2) แบบทดสอบ ก่อนและหลังฝึกอบรมที่ผ่านการศึกษาคุณภาพแล้ว จำนวน 60 ข้อ ผลการวิจัยพบว่า 1) ชุดฝึกอบรมออนไลน์โดยใช้กรณีตัวอย่างเป็นฐาน เรื่อง วินัยข้าราชการครู และบุคลากรทางการศึกษากรุงเทพมหานคร มีคุณภาพโดยรวมอยู่ในระดับดี (x̅=4.29, SD=0.55) 2) ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนรู้หลังการฝึกอบรมสูงกว่าก่อนการฝึกอบรม อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 3) ดัชนีประสิทธิผลการเรียนรู้มีค่าเท่ากับ 0.68 หรือกล่าวอีกนัยหนึ่งว่ากลุ่มตัวอย่างมีความรู้เพิ่มขึ้นร้อยละ 68.00
This study aimed to: 1) develop case-based online training on discipline for the government teachers and educational personnel in Bangkok service area, 2) investigate the teachers’ training achievement after using the case-based online training on discipline for the government teachers and educational personnel in Bangkok service area, and 3) study the learning effectiveness index of the case based online training on discipline for the government teachers and educational personnel in Bangkok service area. The population in the study were 1,877 government teachers and educational personnel in Bangkok service area in the position of assistant teachers. The samples were 30 assistant teachers who were selected by purposive sampling. The research instruments included: 1) the online training on discipline for the government teachers and educational personnel in Bangkok service area, and 2) pre- and post-training tests consisted of 60 items which had passed quality test. The research results showed that: 1) the quality of the online training on discipline for the government teachers and educational personnel in Bangkok service area, was at a good level (x̅=4.29, SD=0.55); 2) the learning achievement of posttest was higher than pretest at the statistical significance level of .05; 3) the learning effectiveness index was at 0.68; in other words, the samples’ knowledge was increased by 68.00%.
URI: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/4136
Appears in Collections:วิทยานิพนธ์ (Thesis-TECHED)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-175322.pdfDevelopment of Case-Based Online Training on Discipline for the Government Teachers and Educational Personnel in Bangkok Service Area7.91 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.