Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/1044
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorสุจิรา เทพยา
dc.date.accessioned2014-01-06T06:57:41Z
dc.date.accessioned2020-09-24T04:16:51Z-
dc.date.available2014-01-06T06:57:41Z
dc.date.available2020-09-24T04:16:51Z-
dc.date.issued2555
dc.identifier.urihttp://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/1044-
dc.description.abstractการค้นคว้าอิสระในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยประชากรศาสตร์และปัจจัยส่วนประสมการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเข้าร่วมโครงการเวิร์ค แอนด์ ทราเวล ทราเวลในประเทศสหรัฐอเมริกาของนักศึกษาระดับปริญญาตรีในเขตพื้นที่ปทุมธานี ในการวิจัยครั้งนี้ใช้การสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจงและกำหนดสัดส่วนประชากรในแต่ละมหาวิทยาลัย ได้จำนวนตัวอย่างทั้งหมด 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์ความสัมพันธ์แบบค่าไคสแควร์ (Chi-square test) จากการทดสอบสมมติฐานความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยด้านประชากรศาสตร์และพฤติกรรมการใช้บริการโครงการเวิร์ค แอนด์ ทราเวล ทราเวลในด้านจำนวนครั้งที่เคยเข้าร่วมโครงการ ระยะเวลาที่เข้าร่วมโครงการ เหตุผลที่เข้าร่วมโครงการ ผู้มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเข้าร่วม จำนวนเงินที่ใช้ในโครงการ จำนวนเงินที่ได้รับกลับมาพบว่า รายได้ของครอบครัว และชั้นปีของนักศึกษา พบว่ามีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการใช้บริการโครงการเวิร์ค แอนด์ ทราเวล ทราเวลทุกด้าน ส่วนเพศมีความสัมพันธ์กับเหตุผลที่เข้าร่วมโครงการและผู้มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ผลการทดสอบสมมติฐานระหว่างปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดและพฤติกรรมการใช้บริการโครงการเวิร์ค แอนด์ ทราเวลพบว่า ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านสภาพแวดล้อมทางกายภาพ และด้านรูปแบบการนำเสนอกิจกรรมพิเศษมีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการใช้บริการโครงการเวิร์ค แอนด์ ทราเวล ทราเวลในทุกด้านอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ส่วนด้านผลิตภัณฑ์มีความสัมพันธ์กับจำนวนครั้ง ระยะเวลา จำนวนเงินที่ใช้ และจำนวนเงินที่ได้รับกลับมา ด้านราคามีความสัมพันธ์กับจานวนครั้ง ระยะเวลา เหตุผล ผู้มีอิทธิพล และจำนวนเงินที่ใช้ ด้านบุคลากรมีความสัมพันธ์กับจำนวนครั้ง ระยะเวลา เหตุผล ผู้มีอิทธิพล และจำนวนเงินที่ได้รับกลับมา ด้านกระบวนการให้บริการมีความสัมพันธ์กับจำนวนครั้ง เหตุผล ผู้มีอิทธิพล และจำนวนเงินที่ได้รับกลับมา และด้านผู้เข้าร่วมกิจกรรมมีความสัมพันธ์กับจำนวนครั้ง ระยะเวลา เหตุผลที่เข้าร่วม ผู้มีอิทธิพล และจำนวนเงินที่ได้รับกลับมาอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 The purpose of this independent study was to study the demographic factors and the marketing mix factors affecting the decision toward participation in Work and Travel USA of undergraduate students in Pathum Thani. The sampling method of the research was purposive and quota sampling, and the samples were 400 participants. Data collection was done by using the questionnaire as an instrument. Descriptive statistics used for data analysis were frequency, percentage, mean, and standard deviation whereas Chi-square Test was used to analyze the relationships. According to the hypothesis testing, the relationships between the demographic factors and behaviors toward participation in Work and Travel Program in terms of number of participation, duration, reasons, influencing people toward participation decision, the amount of money used for and received from joining the program were investigated. The results revealed that the household income and the class levels were related to behaviors toward participation in Work and Travel in every aspect. In addition, gender was related to reasons for joining Work and Travel Program and influencing people toward participation decision at significance level of 0.05 Regarding the hypothesis testing between the marketing mix factors and behaviors toward participation in Work and Travel Program, the result showed that the aspects of place, promotion, physical evidence, and programming were significantly related to behaviors toward participation in Work and Travel Program at significance level of 0.05. The aspect of product was related to number of participation, duration, the amount of money used for and received from joining the program. Due to the price aspect, it was related to number of participation, duration, reasons, influencing people, and the amount of money used. Similarly, the aspect of people was related to number of participation, duration, reasons, influencing people, and the amount of money received in return. Moreover, the aspect of process was related to number of participation, reasons, influencing people, and the amount of money received in return. Finally, the aspect of participant was related to number of participation, duration, reasons, influencing people, and the amount of money received in return at significance level of 0.05.en_US
dc.language.isoThaien_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจen_US
dc.subjectนักศึกษา -- การตัดสินใจ -- ปทุมธานีen_US
dc.titleปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเข้าร่วมโครงการเวิร์ค แอนด์ ทราเวล ในประเทศสหรัฐอเมริกาของนักศึกษามหาวิทยาลัยระดับปริญญาตรี ในเขตพื้นที่จังหวัดปทุมธานีen_US
dc.title.alternativeFactors Affecting the Decision toward Participation in Work and Travel USA Program of Undergraduate Students in Pathum Thanien_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
131867.pdfปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเข้าร่วมโครงการเวิร์ค แอนด์ ทราเวล ในประเทศสหรัฐอเมริกาของนักศึกษามหาวิทยาลัยระดับปริญญาตรี ในเขตพื้นที่จังหวัดปทุมธานี4.35 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.