Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/2180
Title: ปัจจัยที่มีผลต่อการเลือกซื้อบ้านทาวน์โฮมในจังหวัดปทุมธานี
Other Titles: Factors Affecting Buying Choices of Townhomes in Pathumthani Province
Authors: ณัชพล กติกาวงศ์ขจร
Keywords: บ้านทาวน์โฮม -- การเลือกซื้อ
บ้าน -- ปทุมธานี
Issue Date: 2556
Publisher: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกการจัดการทั่ว ไป
Abstract: การค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการเลือกซื้อบ้านทาวน์โฮมในจังหวัดปทุมธานี โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจำนวน 420 ตัวอย่าง แบ่งเป็นกลุ่มผู้ซื้อ และกลุ่มผู้พิจารณาซื้อบ้านทาวน์โฮมในจังหวัดปทุมธานี กลุ่มละ 210 ตัวอย่าง สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือสถิติเชิงพรรณนาประกอบด้วย ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมานประกอบด้วย Independent Samples t-test และ One-way ANOVA โดยวิเคราะห์ความแตกต่างรายคู่ด้วยวิธี LSD ณ ระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 ผลการศึกษา พบว่าผู้ซื้อและผู้พิจารณาซื้อให้ความสำคัญกับส่วนประสมทางการตลาด เรื่อง ความปลอดภัย จากภัยธรรมชาติ ราคาบ้านพร้อมที่ดินมีความเหมาะสม สำนักงานขายสามารถติดต่อได้สะดวก และมีระบบรักษาความปลอดภัยที่เข้มงวด ขณะที่ปัจจัย ด้านภาพลักษณ์ของบริษัทพิจารณาเรื่องคุณภาพของงานก่อสร้างสำคัญที่สุด ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ปัจจัย ส่วนบุคคลด้านรายได้ที่แตกต่างกันของครอบครัวส่งผลต่อการพิจารณาปัจจัย ส่วนประสมทางการตลาดของผู้ซื้อและผู้พิจารณาซื้อแตกต่างกันมากที่สุดปัจจัย ส่วนบุคคลของผู้ซื้อด้านสถานภาพทางการสมรส ระดับการศึกษา และรายได้ของครอบครัวส่งผลต่อการพิจารณาปัจจัย ด้านภาพลักษณ์ของบริษัทแตกต่างกันสำหรับผู้พิจารณาซื้อที่มีปัจจัย ส่วนบุคคลที่แตกต่างกันไม่ส่งผลต่อการพิจารณาปัจจัยด้านภาพลักษณ์ของบริษัท ปัจจัยส่วนบุคคล ด้าน เพศ อายุ อาชีพ รายได้ของครอบครัว จำนวนสมาชิกในบ้าน และจำนวนรถยนต์ส่งผลต่อปัจจัยการเลือกซื้อบ้านทาวน์โฮมในจังหวัดปทุมธานีของผู้ซื้อขณะที่ผู้พิจารณาซื้อมีเพียงปัจจัย ส่วนบุคคล ด้านรายได้ของครอบครัว และจำนวนรถยนต์เท่านั้นที่ส่งผลต่อปัจจัยการเลือกซื้อ
The independent study was conducted to investigate the factors that affected the buying choices of townhomes in Pathumthani Province. The data were collected from 210 townhome buyers and 210 potential townhome buyers through the application of questionnaires, and were analyzed using descriptive statistics comprising Percentage, Mean, Standard Deviation, as well as inferential statistics which comprised Independent Samples t-test, One-way ANOVA, Least Significant Difference at 0.05 level of significance. The results of study showed that the townhome buyers and the potential townhome buyers focused on the marketing mix in the aspects of natural disaster safety, appropriate costs of houses with land, easy contact sales office and rigid safety system. Regarding the factor of the corporate image, the study demonstrated the highest consideration on the construction quality aspect. The results of hypothesis testing showed that different individual factors on family income had the most different effects on the consideration of the marketing mix factors of the townhome buyers and potential buyers. The individual factors of the townhome buyers on marital status, level of education, and family income affected the differences in the consideration of the corporate image factors, while different individual factors of the potential townhome buyers did not affect the consideration of the corporate image factors. Different gender, age, occupation, family income, number of family members, number of cars owned of the townhome buyers had effects on the factors of townhome buying choice in Pathumthani Province, while the individual factors of the potential townhome buyers on family income and number of cars owned had effects on the buying choice factors.
URI: http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/2180
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
142529.pdfปัจจัยที่มีผลต่อการเลือกซื้อบ้านทาวน์โฮมในจังหวัดปทุมธานี5.3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.