Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/2485
Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเข้าร่วมโครงการเวิร์ค แอนด์ ทราเวลในประเทศสหรัฐอเมริกาของนักศึกษามหาวิทยาลัยระดับปริญญาตรีในเขตพื้นที่จังหวัดปทุมธานี
Other Titles: Factors affecting the decision to Work and Travel in USA of student on Bachelors Degree in Phathumthani
Authors: สุจิรา เทพยา
อุมาวสี ศรีบุญลือ
Keywords: การตัดสินใจ
decision making
Issue Date: 2556
Publisher: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ
Abstract: การค้นคว้าอิสระในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยประชากรศาสตร์และปัจจัยส่วนประสมการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเข้าร่วมโครงการเวิร์ค แอนด์ ทราเวลในประเทศสหรัฐอเมริกาของนักศึกษาระดับปริญญาตรีในเขตพื้นที่ปทุมธานี ในการวิจัยครั้งนี้ใช้การสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจงและกำหนดสัดส่วนประชากรในแต่ละมหาวิทยาลัย ได้จำนวนตัวอย่างทั้งหมด 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์ความสัมพันธ์แบบค่าไคสแควร์ (Chi-square test) จากการทดสอบสมมติฐานความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยด้านประชากรศาสตร์และพฤติกรรมการใช้บริการโครงการเวิร์ค แอนด์ ทราเวล ซึ่งรายได้ของครอบครัวและชั้นปีของนักศึกษามีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการใช้บริการโครงการเวิร์คแอนด์ ทราเวลในทุกด้าน ส่วนเพศมีความสัมพันธ์กับเหตุผลที่เข้าร่วมโครงการและผู้มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ผลการทดสอบสมมติฐานระหว่างปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดประกอบด้วย ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางการให้บริการ ด้านด้านส่งเสริมการตลาด ด้านบุคลากรผู้ให้บริการ ด้านลักษณะทางกายภาพ ด้านกระบวนการในการให้บริการ ด้านรูปแบบการนำเสนอกิจกรรมพิเศษ ด้านผู้เข้าร่วมกิจกรรม และพฤติกรรม การใช้บริการโครงการเวิร์ค แอนด์ทราเวล มีความสัมพันธ์กันในทุกด้านอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The purpose of this independent study was to study the demographic factors and the marketing mix factors affecting the decision toward participation in Work and Travel USA of undergraduate students in PhathumThani. The sampling method of the research was purposive and quota sampling, and the samples were 400 participants. Data collection was done by using the questionnaire as an instrument. Descriptive statistics used for data analysis were frequency, percentage, mean, and standard deviation whereas Chi-square Test was used to analyze the relationships. According to the hypothesis testing, the relationships between the demographic factors and behaviors toward participation in Work and Travel Program in terms of number of participation, the results revealed that the household income and the class levels were related to behaviors toward participation in Work and Travel in every aspect. In addition, gender was related to reasons for joining Work and Travel Program and influencing people toward participation decision at significance level of 0.05. Regarding the hypothesis testing between the marketing mix factors and behaviors toward participation in Work and Travel Program, the result showed that product, price, place, promotion, people, physical evidence, process, programming, and participant were significantly related to behaviors toward participation at significance level of 0.05.
URI: http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/2485
Appears in Collections:บทความ (Article - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
หน้า 694-701.pdfปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเข้าร่วมโครงการเวิร์ค แอนด์ ทราเวลในประเทศสหรัฐอเมริกาของนักศึกษามหาวิทยาลัยระดับปริญญาตรีในเขตพื้นที่จังหวัดปทุมธานี247.38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.