Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/2550
Title: ความสัมพันธ์ระหว่างการรับรู้ การมีส่วนร่วม และการยอมรับ การปรับเปลี่ยนการบริหารจัดการองค์กร : กรณีศึกษา บริษัทไฮล์ เทรลเลอร์ เอเชีย จำกัด
Other Titles: The relationship among the perception, participation and adoption of personnel regarding the change in organization management : case study of Heil Trailer Asia Limited
Authors: สุนันทา เสนาวิน
Keywords: การมีส่วนร่วม
การบริหารองค์กร
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. สาขาวิชาการจัดการวิศวกรรมธุรกิจ
Abstract: การค้นคว้าอิสระครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) ระดับการเปิดรับข้อมูลข่าวสาร การรับรู้ การมีส่วนร่วมและการยอมรับการปรับเปลี่ยนการบริหารจัดการองค์กร 2) ความสัมพันธ์ระหว่าง การเปิดรับข้อมูลข่าวสาร การมีส่วนร่วม และการยอมรับการปรับเปลี่ยนการบริหารจัดการองค์กร ของบริษัท ไฮล์ เทรลเลอร์ เอเชีย จำกัด กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ พนักงานบริษัท ไฮล์ เทรลเลอร์ เอเชีย จำกัด จำนวน 186 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน Independent Samples t-test, One-way ANOVA, LSD และค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ ของเพียร์สัน ที่ระดับนัยสำคัญทาง สถิติ 0.05 ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่มีระดับการรับรู้ การมีส่วนร่วม และ การยอมรับการปรับเปลี่ยนการบริหารจัดการองค์กรโดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า พนักงานที่มีปัจจัยส่วนบุคคลแตกต่างกันมีการยอมรับ การปรับเปลี่ยนการบริหารจัดการองค์กรของบริษัทโดยภาพรวมไม่แตกต่างกัน การเปิดรับข้อมูลข่าวสาร ด้านสื่อบุคคล และด้านสื่อเฉพาะกิจมีความสัมพันธ์ในระดับต่ำกับการรับรู้การปรับเปลี่ยนการบริหารจัดการองค์กรด้านโครงสร้างองค์กรในทิศทางเดียวกัน การรับรู้ด้านการเปลี่ยนแปลงตัวบุคลากร มีความสัมพันธ์ในระดับปานกลางกับการยอมรับการปรับเปลี่ยนการบริหารจัดการองค์กรในทิศทางเดียวกัน และการมีส่วนร่วมมีความสัมพันธ์กับการยอมรับการปรับเปลี่ยนการบริหารจัดการองค์กรในทิศทางเดียวกัน
This independent study aimed to investigate 1) the level of media exposure, perception, participation and adoption regarding the change in organization management. Another objective of this study is to examine 2) the relationship among media exposure, participation and adoption of personnel in the office of Heil Trailer Asia Limited regarding the change in organization management. The samples of this research were 186 employees of Heil Trailer Asia Limited. Data were collected by using questionnaires. Statistic tools used for data analysis were Frequency, Percentage, Mean, Standard Deviation, Independent Samples t-test, One-way ANOVA, LSD, and Pearson’s Correlation Coefficient at the significant level of 0.05. The results showed that the majority of samples had the level of perception, participation, and adoption regarding the change in organization management at the high level. The results of hypothesis testing revealed that even though the individual factors of each employee were different, the overall of their adoption regarding the change in organization management were not different. The media exposure in terms of personal and specialized media had the relationship at poor level to the perception regarding the change in organization management in the aspect of changing the organization structure in the same direction. The perception regarding the change of personnel had the relationship at average level to the adoption of the change in organization management in the aspect of changing in the same direction. Furthermore, the participation of employees had the relationship to their adoption of the change in organization management in the aspect of changing in the same direction.
URI: http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/2550
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
146595.pdfความสัมพันธ์ระหว่างการรับรู้ การมีส่วนร่วม และการยอมรับ การปรับเปลี่ยนการบริหารจัดการองค์กร : กรณีศึกษา บริษัทไฮล์ เทรลเลอร์ เอเชีย จำกัด1.3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.