Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/2566
Title: ทัศนคติที่มีผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เสริมอาหารนิวทริไลท์ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Attitude affecting decision-making process of buying Nutrilite food supplement products in Bangkok
Authors: อำภา เจิ่งฤทธิ์
Keywords: ผลิตภัณฑ์เสริมอาหาร
กระบวนการตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. สาขาวิชาการตลาด
Abstract: การค้นคว้าอิสระครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาทัศนคติที่มีผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เสริมอาหารนิวทริไลท์ ในเขตกรุงเทพมหานคร โดยใช้กลุ่มตัวอย่างจากผู้บริโภคผลิตภัณฑ์เสริมอาหารนิวทริไลท์ในเขตกรุงเทพมหานคร ทั้งเพศชาย และเพศหญิง จำนวน 400 ตัวอย่าง โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติเชิงพรรณนา ที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติที่ทดสอบเชิงอนุมานใช้ การทดสอบค่าทีแบบอิสระ (Independent Samples t-test) ใช้ทดสอบกลุ่มตัวอย่างที่มีสองกลุ่ม การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว (One-way ANOVA) ใช้ทดสอบกลุ่มตัวอย่างที่มีมากกว่าสองกลุ่ม การวิเคราะห์ความแตกต่างเป็นรายคู่ โดยวิธี Least Significant Difference (LSD) การวิเคราะห์ความสัมพันธ์ (Chisquare) และการวิเคราะห์ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์แบบเพียร์สัน (Pearson Correlation) ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุในช่วง 31-40 ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้เฉลี่ยต่อเดือนอยู่ในช่วง 30,001-45,000 บาท และมีสถานภาพโสด มีความคิดเห็นต่อผลิตภัณฑ์เสริมอาหารนิวทริไลท์ โดยรวมอยู่ในระดับเห็นด้วยมาก ด้านการประเมินผลหลังการซื้อผลิตภัณฑ์ โดยรวมอยู่ในระดับมาก ผลการทดสอบสมมุติฐาน พบว่า ข้อมูลประชากรศาสตร์ที่แตกต่างกัน มีกระบวนการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เสริมอาหารนิวทริไลท์แตกต่างกัน เมื่อวิเคราะห์ความสัมพันธ์ พบว่า ข้อมูลประชากรศาสตร์มีความสัมพันธ์กับกระบวนการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เสริมอาหารนิวทริไลท์ ด้านการซื้อผลิตภัณฑ์ และทัศนคติต่อผลิตภัณฑ์มีความสัมพันธ์กับกระบวนการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เสริมอาหารนิวทริไลท์
The purpose of the independent study was to investigate the attitude that affected decision-making process of buying Nutrilite food supplement products in Bangkok. The sample used in the study comprised 400 male and female consumers of Nutrilite food supplement products in Bangkok. The data that were collected through questionnaires were analyzed using descriptive statistics including Frequency, Percentage, Mean, and Standard Deviation, as well as inferential statistics which consisted of Independent Samples t-test, One-way ANOVA, Least Significant difference (LSD), Chi-square, and Pearson Correlation. The results of the study indicated that the majority of the respondents were female between the ages of 31-40, graduated with Bachelor’s degree, were employed by private companies, earned a monthly income of 30,001-45,000 Baht, and were single. The overall opinion toward the Nutrilite food supplement products was shown at a very high-level agreement, moreover the overall opinion toward the assessment after purchase of the product was found at a high level. The results of hypothesis testing showed that different demographics affected different decision-making process of buying Nutrilite food supplement products. The results of correlation analyses revealed that demographics had correlation with decision-making process of buying Nutrilite food supplement products in the aspect of product purchasing, and the attitude toward the products had correlation with decision-making process of buying Nutrilite food supplement products.
URI: http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/2566
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
146606.pdfทัศนคติที่มีผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เสริมอาหารนิวทริไลท์ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร6.71 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.