Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/2689
Title: ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการธุรกิจถ่ายภาพ : กรณีศึกษา ร้านถ่ายรูปศรีปทุมดิจิตอล
Other Titles: Factors affecting decision to use photo service: a case study of sripathum digital photography shop
Authors: ศิริรัตน์ คะสะธรรม
Keywords: ธุรกิจ
ธุรกิจ -- การถ่ายภาพ
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกการตลาด
Abstract: การค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการธุรกิจบริการถ่ายภาพ กรณีศึกษา ร้านถ่ายรูปศรีปทุมดิจิตอล โดยเก็บข้อมูลจากผู้ใช้บริการ จำนวน 400 คน ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานได้แก่ Independent Samples t-test, One-Way ANOVA และสัมประสิทธิ์ของเพียร์สัน ผลการศึกษา พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิงมีอายุระหว่าง 15-25 ปี สถานภาพโสด การศึกษาระดับมัธยมศึกษา อาชีพค้าขายและทำธุรกิจส่วนตัว รายได้เฉลี่ยต่อเดือนต่ำกว่า 10,000 บาท ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการ ด้านผลิตภัณฑ์และบริการให้ความสำคัญในด้านการให้บริการครบวงจร ด้านราคาให้ความสำคัญกับราคามีความเหมาะสมกับคุณภาพของสินค้าและบริการ ด้านช่องทางการจัดจำหน่ายให้ความสำคัญกับที่ตั้งของร้านสะดวกต่อการเข้าใช้บริการด้านส่งเสริมการตลาดให้ความสำคัญกับการลดราคาสินค้า ด้านบุคคลให้ความสำคัญกับเจ้าของร้านมีอัธยาศัยดี เป็นกันเองกับลูกค้า ด้านลักษณะทางกายภาพให้ความสำคัญกับภายในร้านสะอาดด้านกระบวนการให้ความสำคัญกับการให้บริการด้วยความรวดเร็วและถูกต้อง ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ปัจจัยส่วนบุคคลแตกกันมีกับพฤติกรรมการเข้าใช้บริการแตกต่างกัน ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดมีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการเข้าใช้บริการและพฤติกรรมการเข้าใช้บริการมีความสัมพันธ์กับความพึงพอใจในการเข้าใช้บริการ
The purpose of the independent study was to investigate the factors that affected decision to use the photo service: a case study of Sripathum Digital Photography Shop. The data were collected from 400 customers, and were analyzed using descriptive statistics comprising Percentage, Mean, Standard Deviation, together with inferential statistics which consisted of Independent Samples t-test, One-Way ANOVA and Pearson Product Moment Correlation Coefficient. The results of the study indicated that most respondents were female, aged between 15-25 years old, single, had high-school education, were merchants and had private business, and earned an average monthly income less than 10,000 Baht. Regarding the factors that affected the customer decision to use the photo service, the respondents placed important on the 7 aspects as follows, regarding the product and service aspect, the respondents focused on the full-service provided, regarding the place aspect, the respondents stressed on the shop location and convenience to use the service, regarding the promotion aspect, the respondents focused on the price reduction, regarding the people aspect, the respondents stressed on the shop owner’s friendliness, regarding the physical evidence aspect, the respondents stressed on the shop cleanliness, regarding the process aspect, the respondents focused on the fast and accurate service. The results of hypothesis testing showed that different personal factors caused different using service behavior. The marketing mix factors had relationship with the service using behavior, and service using behavior had relationship with the satisfaction with the service.
URI: http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/2689
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-147727.pdfปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการธุรกิจถ่ายภาพ : กรณีศึกษา ร้านถ่ายรูปศรีปทุมดิจิตอล4.49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.