Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/2691
Title: ปัจจัยที่มีผลต่อพฤติกรรมการเลือกซื้อกาแฟกระป๋องพร้อมดื่มในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors that affected buying decision behavior of ready-to-drink canned coffee in Bangkok
Authors: วุฒิพงศ์ คงนวลมี
Keywords: พฤติกรรมผู้บริโภค -- กรุงเทพฯ
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกการตลาด
Abstract: การค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อพฤติกรรมการเลือกซื้อกาแฟกระป๋องพร้อมดื่มในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือ ผู้บริโภคกาแฟกระป๋องพร้อมดื่มในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 ตัวอย่าง เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูล คือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน Independent Samples t-test One-Way ANOVA และ Chi-Square ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุตั้งแต่ 30 ไม่เกิน 40 ปี ระดับการศึกษาต่ำกว่าปริญญาตรี มีอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน/รับจ้าง รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001-20,000 บาท มีความคิดเห็นต่อปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด โดยรวมอยู่ในระดับเห็นด้วย มีพฤติกรรมการเลือกซื้อกาแฟกระป๋องพร้อมดื่ม เลือกซื้อยี่ห้อเบอร์ดี้ โดยดื่มยี่ห้อเดียวเป็นประจำทุกครั้ง มีความถี่ในการดื่ม 3-4 กระป๋อง/ สัปดาห์ เวลาในการดื่ม 08.01-10.00 น. สถานที่ที่ดื่ม คือ ที่ร้าน เลือกดื่มก่อนทำงาน มีการเลือกซื้อถึงแม้มีราคาที่สูงขึ้น และมีการบอกต่อผู้อื่นเมื่อมีโอกาส ผลการวิเคราะห์สมมุติฐานพบว่า ระดับการศึกษาที่แตกต่างกันมีพฤติกรรมการเลือกซื้อกาแฟกระป๋องพร้อมดื่มที่ไม่แตกต่างกัน เมื่อวิเคราะห์ความสัมพันธ์พบว่า ปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาดมีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการเลือกซื้อกาแฟกระป๋องพร้อมดื่ม
The purpose of the independent study was to investigate the factor of the consumers that affected the buying decision behavior of ready-to-drink canned coffee in Bangkok. The sample used in the study comprised 400 consumers of ready-to-drink canned coffee in Bangkok. The data were collected through the application of questionnaire and were analyzed using Frequency, Percentage, Mean, Standard Deviation, Independent Samples t-test, One-Way ANOVA and Chi-Square. The results of the study showed that the majority of the respondents were male, aged between 30-40 years old, completed lower than Bachelor’s degree, worked in private companies / employees, earned an average monthly income of 15,001-20,000 Baht, had opinion towards the overall marketing mix at a high level. Regarding the buying decision behavior of ready-to-drink canned coffee, the respondents preferred to buy Birdy coffee, bought coffee of the same brand, drank coffee 3-4 cans/week between 08.01-10.00 hours at the shops before working, were willing to buy even though the price increased, and told others when there was a chance. The results of hypothesis testing revealed that different level of education made no differences in the buying decision behavior of ready-to-drink canned coffee, and the correlation analysis showed that the factor towards the marketing mix had relationship with the buying decision behavior of ready-todrink canned coffee.
URI: http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/2691
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-147728.pdfปัจจัยที่มีผลต่อพฤติกรรมการเลือกซื้อกาแฟกระป๋องพร้อมดื่มในเขตกรุงเทพมหานคร3.19 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.