Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/2707
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorสมพร ศรีฉ่ำ
dc.date.accessioned2016-07-11T08:02:52Z
dc.date.accessioned2020-09-24T04:23:42Z-
dc.date.available2016-07-11T08:02:52Z
dc.date.available2020-09-24T04:23:42Z-
dc.date.issued2557
dc.identifier.urihttp://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/2707-
dc.description.abstractการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการใช้บริการสินเชื่อทองแลกเงินกรณีศึกษา ธนาคารไทยเครดิตเพื่อรายย่อยกับโรงรับจำนำในเขตเทศบาลนครรังสิต จังหวัดปทุมธานีกลุ่มตัวอย่างในการศึกษาคือ ผู้ที่ใช้บริการของธนาคารฯ กับผู้ที่ใช้บริการของโรงรับจำนำ ในเขตเทศบาลนครรังสิต จังหวัดปทุมธานี จำนวน 420 คน โดยการสุ่มตัวอย่างด้วยวิธีแบบเจาะจง ทำการเก็บข้อมูลด้วยแบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลใช้สถิติเชิงพรรณนาประกอบด้วย ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติเชิงอนุมานประกอบด้วย ค่า t-test และค่า F-test สมการถดถอยพหุเชิงเส้นตรง ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 ผลการศึกษาพบว่า ผู้ที่ใช้บริการส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 25-30 ปี สถานภาพโสดการศึกษาระดับปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน/พนักงานโรงงาน มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 10,001-20,000 บาท ประเภทของทองคำที่นำมาใช้บริการส่วนใหญ่คือ ทองคำรูปพรรณ ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ปัจจัยส่วนบุคคลของผู้ใช้บริการทั้งธนาคารฯ และโรงรับจำนำ ด้านระดับการศึกษา อาชีพ รายได้เฉลี่ยต่อเดือนที่แตกต่างกัน มีผลต่อความต้องการใช้บริการสินเชื่อทองแลกเงินทั้งธนาคารฯ กับโรงรับจำนำในภาพรวมแตกต่างกัน ผลการวิเคราะห์ความสัมพันธ์ความถดถอยพหุคูณพบว่าปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการตลาด มีความสัมพันธ์ในเชิงบวกกับความต้องการใช้บริการสินเชื่อทองแลกเงินทั้งธนาคารฯ กับโรงรับจำนำในภาพรวม สามารถนำมาสร้างเป็นสมการพยากรณ์ได้ดังนี้ Y[subscript T] = 0.830+0.240x[subscript1]+0.379x[subscript 3]+0.196x[subscript4] และ Y[subscript T] = 1.376+0.147x[subscript1]+0.109x[subscript3]+0.399x[subscript4] ซึ่งสามารถทำนายได้ร้อยละ 66.5 และ ร้อยละ 53.7 ตามลำดับen_US
dc.description.abstractThe purpose of the study was to investigate the factors influencing the use of gold for cash loan: a case study of the Thai Credit Retail Bank and the pawn shops in Rangsit Municipality, Pathumthani. The sample used in the study, drawn by the method of purposive sampling, consisted of 420 customers of the bank and the pawn shops in Rangsit Municipality, Pathumthani. The data were collected through the application of questionnaire, and were analyzed using descriptive statistics comprising Frequency, Percentage, Mean, Standard Deviation, as well as inferential statistics which included t-test, F-test, and Multiple Linear Regression at 0.05 level of significance. The results of the study demonstrated that the majority of the respondents were female, aged between 25-30 years old, were single, graduated with Bachelor’s degree, were private company employees/factory employees, earned an average monthly income of 10,001-20,000 Baht, and the type of gold used was the gold ornament. The results of hypothesis testing showed that different personal factors of the customers of the bank and the pawn shops on level of education, career, and monthly income had influences on the differences in the overall use of gold for cash loans from the bank and the pawn shops. The results of multiple regression analysis showed that the market mix in the aspects of product, price, place and promotion had a positive correlation with the overall use of gold for cash loans from the bank and the pawn shops, and could create the regression equation as Y[subscript T] = 0.830+0.240x[subscript1]+0.379x[subscript 3]+0.196x[subscript4] and Y[subscript T] = 1.376+0.147x[subscript1]+0.109x[subscript3]+0.399x[subscript4] with the prediction equation at 66.5% and 53.7% respectively.en_US
dc.language.isoThaien_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกการจัดการทั่วไปen_US
dc.subjectสินเชื่อ -- การศึกษาเฉพาะกรณีen_US
dc.subjectสินเชื่อen_US
dc.titleปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการใช้บริการสินเชื่อทองแลกเงิน : กรณีศึกษา ธนาคารไทยเครดิตเพื่อรายย่อยกับโรงรับจำนำในเขตเทศบาลนครรังสิต จังหวัดปทุมธานีen_US
dc.title.alternativeFactors influencing the use of gold for cash loan: A case study of Thai credit retail bank and pawn shops in Rangsit municipality, Pathumthanien_US
dc.typeIndependent Studyen_US
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-147738.pdfปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการใช้บริการสินเชื่อทองแลกเงิน : กรณีศึกษา ธนาคารไทยเครดิตเพื่อรายย่อยกับโรงรับจำนำในเขตเทศบาลนครรังสิต จังหวัดปทุมธานี4.78 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.