Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/2763
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorศุภโชค นาคเกตุ
dc.date.accessioned2017-04-21T02:07:13Z
dc.date.accessioned2020-09-24T06:39:56Z-
dc.date.available2017-04-21T02:07:13Z
dc.date.available2020-09-24T06:39:56Z-
dc.date.issued2558
dc.identifier.urihttp://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/2763-
dc.description.abstractอุบัติเหตุทางจราจรในประเทศไทยมีสูงมากจนทำให้จำนวนผู้เสียชีวิตบนถนนสูงติดอันดับต้นของโลก จากข้อมูลทางสถิติพบว่าการใช้ความเร็วสูงเป็นสาเหตุอันดับหนึ่ง งานวิจัยนี้ได้รวบรวมข้อมูลปริมาณจราจรและอุบัติเหตุของโครงข่ายสายทางในจังหวัดสิงห์บุรีเพื่อกำหนดจุดเสี่ยงภัยจราจร และเสนอผลที่ได้จากการติดตั้งป้ายแจ้งเตือนความเร็วบนถนนทางหลวงสองช่องจราจร ที่ตำแหน่งซึ่งมีอุบัติเหตุร้ายแรงจากการใช้ความเร็วเกินพิกัด เพื่อศึกษาอิทธิพลของป้ายเตือนความเร็วแบบทันทีต่อการใช้ความเร็วแบบทันทีต่อการใช้ความเร็วของรถยนต์บนสายทางทดสอบ ผลการศึกษาพบว่าป้ายแจ้งเตือนความเร็วที่ติดตั้งมีอิทธิพลอย่างชัดเจนต่อพฤติกรรมการลดความเร็วของผู้ขับขี่ ซึ่งแตกต่างกันไปตามชนิดของยานพาหนะ โดยค่าการลดความเร็วในขณะเล่นผ่านป้ายแจ้งเตือนความเร็วของรถทุกชนิดโดยเฉลี่ย 4 กิโลเมตร/ชั่วโมง ซึ่งจะส่งผลให้เกิดอุบัติเหตุที่อาจจะเกิดขึ้นมีความรุนแรงน้อยลงen_US
dc.description.abstractThe number of traffic accidents in Thailand is at its high level leading the country to be ranked as the highest in the world in terms in terms of road fatalities. Statistical report shows that improper observance of speed limits is the main cause of the accidents. In this research, the traffic accident data were collected from the highway network in Singburi province to identify the hazardous spots and accident prone areas. Speed Indicator Devices (SID) were installed on the identified 2-lane highway accident prone areas in order to observe the impact of such equipment on the velocity of all types of vehicle on the test sections. Severe accidents with two fatalities occurred just a few months before instal. The results showed that the installation of SIDs had significant impacts on the speed reduction which varied among vehicle types. The mean speed reduction was 4.0 km/hour which had significant impact on the reduction of the road accident severity.
dc.language.isothaien_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะวิศวกรรมศาสตร์. สาขาวิชาวิศวกรรมโยธาen_US
dc.subjectป้ายแจ้งเตือนความเร็วen_US
dc.subjectการขับขี่รถยนต์en_US
dc.subjectทางหลวง 2 ช่องจราจรen_US
dc.subjectการควบคุมความเร็วen_US
dc.titleการศึกษาอิทธิพลของป้ายแจ้งเตือนความเร็วที่มีต่อรถยนต์บนทางหลวงสองช่องจราจรในประเทศไทยen_US
dc.title.alternativeThe effects of speed indicator devices on vehicles on a two – lane highway in Thailanden_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:วิทยานิพนธ์ (Thesis - EN)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-151621.pdfThe effects of speed indicator devices on vehicles on a two – lane highway in Thailand7.37 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.