Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/2820
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorสรัญญา ยอดดำเนิน
dc.date.accessioned2017-04-28T07:48:02Z
dc.date.accessioned2020-09-24T04:18:53Z-
dc.date.available2017-04-28T07:48:02Z
dc.date.available2020-09-24T04:18:53Z-
dc.date.issued2558
dc.identifier.urihttp://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/2820-
dc.description.abstractการค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการที่มี ความสัมพันธ์กับระดับความภักดีในการใช้บริการสวนนกชัยนาท โดยศึกษาจากกลุ่มตัวอย่างที่ผู้ที่มาเที่ยวสวนนกชัยนาท จำนวน 400 คน ใช้แบบสอบถาม เป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล ใช้การสุ่มกลุ่มตัวอย่างแบบตามสะดวก สถิติที่ใช้ในการ วิเคราะห์ข้อมูล ประกอบด้วยสถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติที่ใช้ในการทดสอบสมมุติฐาน ได้แก่ Independent Samples t-test การวิเคราะห์ความ แปรปรวนทางเดียว และสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ของเพียรสัน ณ ระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 ผลการศึกษา พบว่า กลุ่มตัวอย่างมีความพึงพอใจต่อปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการ ทุกด้านในระดับมากที่สุด มีความจงรักภักดีในการใช้บริการสวนนกระดับมากที่สุด ปัจจัยส่วนประสม การตลาดบริการด้านบุคคล ด้านการสร้างและนำเสนอทางกายภาพ ด้านการส่งเสริมการตลาด และ ด้านกระบวนการให้บริการมีความสัมพันธ์ทิศทางเดียวกันในระดับต่ำกับความจงรักภักดีในการใช้ บริการสวนนก และปัจจัยด้านช่องทางการจัดให้บริการมีความสัมพันธ์ทิศทางเดียวกันในระดับต่ำมาก กับความจงรักภักดีในการใช้บริการสวนนก และพบว่า ปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการด้านผลิตภัณฑ์ และด้านราคาไม่มีความสัมพันธ์กับความจงรักภักดีในการใช้บริการสวนนกอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ ที่ระดับ 0.05en_US
dc.description.abstractThe objective of this independent study was to analyze the relationship between service marketing mix factor and the tourist loyalty in using the service provided at Chainat Bird Park. The respondents of this study were 400 tourists who visited Chainat Bird Park. A questionnaire survey was used to collect data through convenience sampling method. The descriptive statistics used were percentage, mean, and standard deviation. The inferential statistics used to test the hypotheses were Independent Samples t-test, One-way ANOVA, and Pearson's correlation coefficients at 0.05 level of significant. The results indicated that the respondents were satisfied with all the factors of service marketing mix at the highest level. The service loyalty was also at the highest level. The service marketing mix factor included the aspect of people, physical evidence and presentation, promotion, and process were positively correlated with the service loyalty at the low level. The factor on service channels was positively correlated with the service loyalty at the very low level. It was also found that the factors on product and price were not correlated with the service loyalty at 0.05 level of significant.
dc.language.isoThaien_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกการจัดการทั่วไปen_US
dc.subjectส่วนประสมการตลาดบริการen_US
dc.subjectความจงรักภักดีen_US
dc.subjectสวนนกชัยนาทen_US
dc.titleความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการกับความจงรักภักดีของนักท่องเที่ยวในการใช้บริการสวนนกชัยนาทen_US
dc.title.alternativeRelationship between service marketing mix and service loyalty of tourists visiting Chainat bird parken_US
dc.typeIndependent Studyen_US
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-151489.pdfRelationship between service marketing mix and service loyalty of tourists visiting Chainat bird park4.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.