Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/2877
Title: การรับรู้ภาพลักษณ์ขององค์กรและส่วนประสมทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อประกันชีวิต : กรณีศึกษา บริษัทไทยประกันชีวิต จำกัด(มหาชน) ในเขตจังหวัดปทุมธานี
Other Titles: Perception on corporate image and marketing mix that influences the decision making in purchasing life insurance : A case study of Thailife insurance plc. in Tathumthani province
Authors: กาญจนาภรณ์ บุญเกิด
Keywords: ภาพลักษณ์องค์กร
พฤติกรรมผู้บริโภค
การตัดสินใจซื้อประกันชีวิต
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกการจัดการวิศวกรรมธุรกิจ
Abstract: การค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการรับรู้ภาพลักษณ์องค์กรและส่วนประสมทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อประกันชีวิต : กรณีศึกษา บริษัทไทยประกันชีวิต จำกัด (มหาชน) ในเขตจังหวัดปทุมธานี โดยภาพลักษณ์องค์กรประกอบด้วย ด้านการดำเนินธุรกิจ ด้านผู้บริหารด้านพนักงานและด้านความรับผิดชอบต่อสังคม และส่วนประสมทางการตลาดประกอบด้วย ด้านผลิตภัณฑ์ (กรมธรรม์) ด้านราคา ด้านช่องทางการจำหน่าย และด้านส่งเสริมการตลาด กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ ผู้ตอบแบบสอบถามที่อาศัยอยู่ในจังหวัดปทุมธานี จำนวน 400 ตัว อย่าง รวบรวมข้อมูล โดยใช้แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนา ประกอบด้วย ค่าความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและสถิติเชิงอนุมาน ประกอบด้วย Independent Samples t-test, One-way ANOVA, Post Hoc Analysis ด้วยวิธี LSD และ Multiple Linear Regression ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 ผลการศึกษา พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 30-44 ปี สถานภาพสมรส มีการศึกษาระดับปริญญาตรี ประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้ 20,000-40,000 บาทต่อเดือน มีความเห็นว่าปัจจัยภาพลักษณ์องค์กรที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อประกันชีวิต มากที่สุดคือ ภาพลักษณ์องค์กรด้านการดำเนินธุรกิจ และปัจจัย ส่วนประสมทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อประกันชีวิตมากที่สุดคือส่วนประสมทางการตลาดด้านผลิตภัณฑ์
The objective of this independent study was to analyze the perception on corporate image and marketing mix that influence consumers’ decision making in purchasing life insurance to Thailife Insurance Plc. in Pathumthani province. The corporate image consisted of the business itself, its executives, employees, and social responsibility. The marketing mix, on the other hand, consisted of products, policies, price, sales channels, and promotions. The total numbers of respondents in this study were 400 residents living in Pathumthani province. The statistics used for data analysis was a) descriptive statistics which included frequency, percentage, mean, standard deviation and b) inferential statistics which consisted of Independent Samples t-test, One-way ANOVA, Post Hoc Analysis by Least Significant Difference (LSD), and Multiple Linear Regression with a significance level of 0.05. The study found that most respondents were female, aged 30-44 years old, married, bachelor's degree holders and employees in private companies with earnings of 20,000-40,000 Baht per month. The main factor that influenced consumers to purchase life insurance was the corporate image of the business. In terms of marketing mix, the main factor that influenced consumers to purchase life insurance was products.
URI: http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/2877
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-151701.pdfการรับรู้ภาพลักษณ์ขององค์กรและส่วนประสมทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อประกันชีวิต : กรณีศึกษา บริษัทไทยประกันชีวิต จำกัด(มหาชน) ในเขตจังหวัดปทุมธานี4.48 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.