Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/3068
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorศรายุทธ, สุนทรนันท์
dc.date.accessioned2018-02-12T03:44:18Z
dc.date.accessioned2020-09-24T04:20:25Z-
dc.date.available2018-02-12T03:44:18Z
dc.date.available2020-09-24T04:20:25Z-
dc.date.issued2559
dc.identifier.urihttp://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/3068-
dc.description.abstractการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความแตกต่างของปัจจัยส่วนบุคคลที่มีต่อระดับความ พึงพอใจต่อการใช้งานระบบ Business Intelligence ความสัมพันธ์ระหว่างคุณภาพของระบบ Business Intelligence กับระดับความพึงพอใจของพนักงาน และความสัมพันธ์ระหว่างประสิทธิภาพจากการใช้ งานระบบ Business Intelligence กับระดับความพึงพอใจของพนักงาน กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ พนักงานบริษัท ขนส่ง จำกัดจำนวน 250 คน จาก จำนวนประชากรทั้งหมด จำนวน 661 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ แบบสอบถาม การวิเคราะห์ ข้อมูลใช้สถิติเชิงพรรณนาประกอบด้วย ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติ เชิงอนุมาน ประกอบด้วย Independent Samples t-test, One-way ANOVA และ Pearson Product- Moment Coefficient Correlation ผลการศึกษา พบว่า เพศและหน่วยงาน ที่แตกต่างกัน มีผลต่อระดับความพึงพอใจในการใช้ งานระบบ Business Intelligence แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ความสัมพันธ์ ระหว่างคุณภาพของระบบ Business Intelligence กับระดับความพึงพอใจของพนักงานอยู่ในทิศทาง เดียวกันและอยู่ในระดับปานกลาง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 ส่วนความสัมพันธ์ระหว่าง ประสิทธิภาพจากการใช้งานระบบ Business Intelligence กับระดับความพึงพอใจของพนักงาน อยู่ใน ทิศทางเดียวกันและอยู่ในระดับสูง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01en_US
dc.description.abstractThe objectives of this study were to compare different individual factors on the satisfaction of using the business intelligence system, to study the relationship between the quality of this system and employee’s satisfaction, and to study the relationship between its efficiency and employee’s satisfaction. The 250 samples were chosen from 661 employees working in the Transport Company Limited. A questionnaire was employed to collect the data and then it was analyzed using descriptive statistics namely, frequency, percentage, mean, and standard deviation. It was also analyzed using inferential statistics i.e. Independent Samples t-test, One-way ANOVA and Pearson Product-Moment Coefficient Correlation. The results indicated that different gender and agency affected the level of satisfaction in using the business intelligence system at statistical significance level of 0.05. The relationship between its quality and the level of employee’s satisfaction was in the same direction at a moderate level of 0.01 statistical significance. Furthermore, the relationship between the efficiency of business intelligent system and employee’s satisfaction was also in the same direction at a high level of 0.01 statistical significance.
dc.language.isothaien_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกการจัดการทั่วไป.en_US
dc.subjectBusiness Intelligenceen_US
dc.subjectอุตสาหกรรมการขนส่งen_US
dc.subjectประสิทธิภาพการทำงานของระบบen_US
dc.subjectคุณภาพของระบบen_US
dc.titleระบบ Business Intelligence ที่มีความสัมพันธ์กับประสิทธิภาพขององค์กรในอุตสาหกรรมขนส่ง : กรณีศึกษา บริษัท ขนส่ง จำกัดen_US
dc.title.alternativeBusiness Intelligence System Associated with Organization Efficiency in Transport Industry: A Case Study of the Transport Company Limiteden_US
dc.typeIndependent Studyen_US
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-155547.pdfBusiness Intelligence System Associated with Organization Efficiency in Transport Industry: A Case Study of the Transport Company Limited3.42 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.