Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/3079
Title: ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อรถจักรยานยนต์ฮอนด้าในจังหวัดระยอง
Other Titles: Marketing mix factors affecting on purchase decision making process of Honda motorcycle in Rayong province
Authors: อภิรักษ์ จันทร์กลับ
Keywords: การตลาด -- การตัดสินใจ
รถจักรยานยนต์ -- การซื้อ
รถจักรยานยนต์ฮอนด้า
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกการตลาด
Abstract: การค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนบุคคลและปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อรถจักรยานยนต์ฮอนด้าของผู้บริโภคในจังหวัดระยอง กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือ ผู้บริโภคที่ใช้รถจักรยานยนต์ฮอนด้า จำนวน 400 ตัวอย่าง โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ คือ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐาน คือ Independent Samples t-test, One-way ANOVA, Least Significant Difference และ Spearman rank correlation coefficient ผลการศึกษา พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 21-30 ปี สถานภาพสมรส ระดับการศึกษามัธยมปลายหรือต่ำกว่า ประกอบอาชีพ พนักงานบริษัท รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 10,001-12,500 บาท เลือกซื้อรถจักรยานยนต์ประเภทครอบครัว โดยส่วนใหญ่ให้ความสำคัญกับปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดและกระบวนการขั้นตอนการตัดสินใจซื้อรถจักรยานยนต์ฮอนด้าโดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ปัจจัยส่วนบุคคลโดยส่วนมาก ไม่มีผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อรถจักรยานยนต์ฮอนด้า นอกจากนี้ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด 5 ด้าน ประกอบด้วย ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านช่องทางการจัดจา หน่าย ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านลักษณะทางกายภาพ และด้านกระบวนการมีความสัมพันธ์ต่อกระบวนการตัดสินในซื้อรถจักรยานยนต์ฮอนด้า อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The independent study aimed to study personal factors and marketing mix factors affecting purchase decision making process of Honda motorcycle in Rayong province. The samples consisted of 400 Honda motorcycle users which were selected by stratified sampling method. Data collection used in this research was questionnaire. Descriptive statistics used in data analysis were frequency, percentage, Arithmetic mean, standard deviation. Inferential statistics used were Independent Samples t-test, One-way ANOVA, Least Significant Difference, and Spearman rank correlation coefficient. The study results showed that most of the respondents were married female, age between 21-30 years old, high school graduate or less, and working as a company employee with an average salary between 10,001-12,500 baht per month. The respondents preferred a family-style Honda motorcycle. Most of the respondents were concerned about the overall marketing mix factors and purchase decision making process of Honda motorcycle in Rayong province at a high level. Hypothesis testing results revealed that individual factors did not influence the purchase decision making process of Honda motorcycle significantly. Furthermore, marketing mix factors including product, place, promotion, physical evidence and process had a relationship with purchase decision making process at 0.05 statistical significance level.
URI: http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/3079
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-155561.pdfปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อรถจักรยานยนต์ฮอนด้าในจังหวัดระยอง1.64 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.