Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/3080
Title: ปัจจัยส่วนผสมทางการตลาดที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อเครื่องสุขภัณฑ์ของผู้บริโภคในจังหวัดปทุมธานี
Other Titles: Marketing mix factors in relating to buying sanitary behavior of consumers in Pathum Thani province
Authors: ธนวัฒน์ ทัพชัย
Keywords: พฤติกรรมการซื้อ -- เครื่องสุขภัณฑ์
การตลาด -- การตัดสินใจ
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกการตลาด
Abstract: การค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนผสมทางการตลาดที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อเครื่องสุขภัณฑ์ของผู้บริโภคในจังหวัดปทุมธานี กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือ ผู้ที่เลือกซื้อเครื่องสุขภัณฑ์ในสถานที่จัดจำหน่ายในจังหวัดปทุมธานี จำนวน 400 ตัวอย่าง เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูล คือแบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และใช้การทดสอบไคสแควร์เพื่อวิเคราะห์ความสัมพันธ์ ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุระหว่าง 21-30 ปี สถานภาพโสด มีอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน ระดับการศึกษาปริญญาตรี รายได้เฉลี่ยต่อเดือนอยู่ที่ 15,001-30,000 บาท มีความคิดเห็นต่อด้านส่วนผสมทางการตลาด โดยรวมอยู่ในระดับเห็นด้วย ด้านการให้บริการ การออกแบบภายในห้องน้ำ โดยรวมอยู่ในระดับเห็นด้วยอย่างยิ่ง ด้านพฤติกรรมการเลือกซื้อยี่ห้อ COTTO (คอตโต้) แหล่งข้อมูลในการตัดสินใจซื้อ คือสื่อโฆษณา (วิทยุ โทรทัศน์ แผ่นพับ) ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ปัจจัยส่วนบุคคลทุกปัจจัยมีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อเครื่องสุขภัณฑ์และพบว่า ปัจจัยส่วนผสมทางการตลาดทุกปัจจัยและปัจจัยด้านการให้บริการการออกแบบภายในห้องน้ำ มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อเครื่องสุขภัณฑ์
The purpose of this study was to study marketing mix factors in relating to buying sanitary behavior of consumers in Pathum Thani Province. Samples of this study were 400 consumers who had purchased sanitary wares in Pathum Thani Province. The questionnaire was used for data collection. The statistical methods used in data analysis were frequency, percentage, mean, standard deviation, and Chi-Square. The findings found that the personal factors of the samples were mainly males, aged between 21-30 years old, single, holding a bachelor’s degree, working as private employees, having average monthly salary of 15,001-30,000 Baht. The consumers had ‘agree’ level of marketing mix for services and interior design of bathroom, and they had ‘strongly agree’ level for buying sanitary brand COTTO. The sources of information affecting the buying behavior were advertisements (radio, television, brochures). The hypothesis testing results showed that all personal factors relating to buying sanitary behavior. Marketing mix factors and factors in services and interior design of bathroom also affect buying sanitary behavior.
URI: http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/3080
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-155562.pdfปัจจัยส่วนผสมทางการตลาดที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อเครื่องสุขภัณฑ์ของผู้บริโภคในจังหวัดปทุมธานี2.63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.