Please use this identifier to cite or link to this item:
http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/3231
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | สุภัสตรา จันทรา | |
dc.date.accessioned | 2018-10-18T07:44:59Z | |
dc.date.accessioned | 2020-09-24T04:24:35Z | - |
dc.date.available | 2018-10-18T07:44:59Z | |
dc.date.available | 2020-09-24T04:24:35Z | - |
dc.date.issued | 2560 | |
dc.identifier.uri | http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/3231 | - |
dc.description.abstract | การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนบุคคล ที่มีผลต่อการตัดสินใจด้านการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการเพื่อศึกษาต่อในระดับบัณฑิตศึกษาของนักศึกษามหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี โดยกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการจัดการศึกษาครั้งนี้คือ นักศึกษาที่กำลังศึกษาระดับปริญญาโทของมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ในการศึกษา คือ แบบสอบถามวิเคราะห์ข้อมูล ใช้สถิติเชิงพรรณนา ประกอบด้วย ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมาน ประกอบด้วย Independent Samples t-test และ One-way ANOVA ผลการศึกษาพบว่า ระดับการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการของมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี โดยรวมอยู่ในระดับมาก และพิจารณารายด้านอยู่ในระดับมาก และปานกลาง ระดับการตัดสินใจศึกษาต่อ และโดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก ผลของการศึกษา ปัจจัยส่วนบุคคล ด้านอาชีพและรายได้ต่อเดือน มีผลต่อการตัดสินใจ ด้านการสื่อสารทางการตลาดแบบบูรณาการของมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี ที่ไม่แตกต่างกันที่นัยสำคัญทางสถิติ 0.05 | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this research was to study personnel factors affecting decision making on integrated marketing communication of Rajamangala University of Technology Thanyaburi in terms of personal factors and decision making. The respondents of this study were 400 graduate students of the Rajamangala University of Technology Thanyaburi selected via simple random sampling. In terms of data analysis, the descriptive statistics used was percentage, mean, standard deviation while the inferential statistics was Independent Samples t-test and One-way ANOVA. The study revealed that the Integrated Marketing Communication of Rajamangala. University of Technology Thanyaburi was in overall, at a very high level. Moreover, the results of the study showed that personal factors in terms occupation and income has no significant difference in relation with the decision making associated in. Integrated Marketing Communication of Rajamangala University of Technology Thanyaburi at 0.05 significant level. | |
dc.language.iso | thai | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี.คณะบริหารธุรกิจ.วิชาเอกการตลาด | en_US |
dc.subject | การตัดสินใจ | en_US |
dc.subject | การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ | en_US |
dc.subject | บัณฑิตศึกษา | en_US |
dc.title | ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจด้านการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการเพื่อศึกษาต่อในระดับบัณฑิตศึกษาของนักศึกษามหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี | en_US |
dc.title.alternative | Factors Affecting Decision making on Graduate Study of Integrated Marketing Communication of Rajamangala University of Technology Thanyaburi | en_US |
dc.type | Independent Study | en_US |
Appears in Collections: | การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
RMUTT158644.pdf | Factors Affecting Decision making on Graduate Study of Integrated Marketing Communication of Rajamangala University of Technology Thanyaburi | 3.43 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.