Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/3245
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorสมปอง ประดับมุข
dc.date.accessioned2018-10-19T08:09:47Z
dc.date.accessioned2020-09-24T04:16:54Z-
dc.date.available2018-10-19T08:09:47Z
dc.date.available2020-09-24T04:16:54Z-
dc.date.issued2560
dc.identifier.urihttp://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/3245-
dc.description.abstractการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนบุคคลที่มีผลต่อการตัดสินใจด้านส่วนประสมการตลาดบริการ 7P’s ของผู้ใช้บริการโรงพยาบาลศูนย์การแพทย์สมเด็จพระเทพรัตนราชสุดาฯ สยามบรมราชกุมารี ของกลุ่มผู้รับบริการที่ชำระด้วยเงินสด โดยกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ บุคคลทั่วไปที่เคยเข้ารับบริการโรงพยาบาลศูนย์การแพทย์ ฯ ที่ชำระค่าบริการด้วยเงินสด จำนวน 400 คน สำหรับเครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ประกอบด้วยแบบสอบถาม การวิเคราะห์ข้อมูลใช้สถิติเชิงพรรณนาประกอบด้วย ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมาน ประกอบด้วย Independent Samples t-test และ One-Way ANOVA ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยส่วนบุคคลได้แก่ อาชีพ และรายได้มีผลต่อปัจจัยการตัดสินใจด้านส่วนประสมการตลาดบริการ 7P’s ของผู้รับบริการโรงพยาบาลศูนย์การแพทย์สมเด็จพระเทพรัตนราชสุดาฯ สยามบรมราชกุมารี ของกลุ่มผู้รับบริการที่ชำระด้วยเงินสด อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05en_US
dc.description.abstractThe objective of this survey research was to examine personal factors that influence 7P’s marketing mix on customer decision making at HRH Princess Mahachakri Sirindhorn Medical Center. The sample of this study was comprised of 400 people who use the service with cash payment at HRH Princess Mahachakri Sirindhorn Medical Center. The research instrument used was a questionnaire and the collected data were analyzed using descriptive statistics, which included frequency, percentage, mean, standard deviation, and inferential statistics, which included Independent Samples t-test, and One-way ANOVA. The findings revealed that personal factors comprising occupation and income affected 7P’s marketing mix on decision making of the customers using the service at HRH Princess Mahachakri Sirindhorn Medical Center with statistical significance at the 0.05 level.
dc.language.isothaien_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี.คณะบริหารธุรกิจ.วิชาเอกการตลาดen_US
dc.subjectปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการen_US
dc.subjectการตัดสินใจen_US
dc.subjectโรงพยาบาลen_US
dc.subjectส่วนประสมการตลาดบริการen_US
dc.subjectโรงพยาบาลศูนย์การแพทย์สมเด็จพระเทพรัตนราชสุดาฯ สยามบรมราชกุมารีen_US
dc.titleปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจด้านส่วนประสมการตลาดบริการ 7P’s ของผู้ใช้บริการโรงพยาบาลศูนย์การแพทย์ สมเด็จพระเทพรัตนราชสุดา ฯ สยามบรมราชกุมารีen_US
dc.title.alternativeFactors Influencing 7P’s Marketing Mix on Customer Decision Making at HRH Princess Mahachakri Sirindhorn Medical Centeren_US
dc.typeIndependent Studyen_US
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT158658.pdfFactors Influencing 7P’s Marketing Mix on Customer Decision Making at HRH Princess Mahachakri Sirindhorn Medical Center2.9 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.