Please use this identifier to cite or link to this item:
http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/3363
Title: | ความสัมพันธ์ระหว่างส่วนประสมทางการตลาดสำหรับธุรกิจบริการกับกระบวนการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางที่มีตราสินค้าจากต่างประเทศในกรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | Relationship between marketing mix for service business and decision-making process of buying branded-foreign cosmetics in Bangkok |
Authors: | ศิลาทิพย์ วงษ์สำราญจริง |
Keywords: | ส่วนประสมทางการตลาด กระบวนการตัดสินใจ เครื่องสำอางซึ่งมีตราสินค้าจากต่างประเทศ marketing mix decision-making process foreign-branded cosmetics |
Issue Date: | 2561 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกการตลาด |
Abstract: | งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาส่วนประสมทางการตลาดบริการที่มีความสัมพันธ์กับ
กระบวนการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางที่มีตราสินค้าจากต่างประเทศในกรุงเทพมหานคร และลักษณะ
ทางประชากรศาสตร์ที่มีความสัมพันธ์กับกระบวนการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางที่มีตราสินค้าจาก
ต่างประเทศในกรุงเทพมหานคร
กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยได้แก่ ประชากรเพศชายและเพศหญิง อายุตั้งแต่ 15 ปีขึ้นไป
ในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน สถิติใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลคือค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย
ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติวิเคราะห์ค่าสถิติ t-test สถิติ F-test สถิติเพียร์สัน (Pearson Correlation)
และการวิเคราะห์ความถดถอยพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) โดยเลือกเทคนิค Enter ใช้
ระดับความเชื่อมั่น 95 เปอร์เซ็นต์
ผลการศึกษาพบว่า ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 31-40 ปี วุฒิปริญญาตรี อาชีพพนักงาน
บริษัท รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 20,001-30,000 บาท ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่าส่วนประสมทาง
การตลาดสำหรับธุรกิจบริการ 7P’s ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้าน
การส่งเสริมการตลาด ด้านบุคลากร ด้านลักษณะกายภาพ ด้านกระบวนการ มีความสัมพันธ์ต่อ
กระบวนการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางที่มีตราสินค้าจากต่างประเทศในแต่ละด้าน The objectives of the research were to examine the relationship between marketing mix in service business and decision-making process of buying foreign-branded cosmetics in Bangkok and to study the relationship between the demographic factors and decision-making process of buying foreign-branded cosmetics in Bangkok The samples were 400 people aged 15 years or older in Bangkok. The statistics used for data analysis consisted of percentage, mean, standard deviation, t-test, Pearson Correlation, F-test, and Multiple Regression Analysis with Enter technique of a confidence level of 95 Percent. The result showed that most respondents were female between 31-40 years, graduate in bachelor degree, worked in private companies and held an average income between 20,001-30,000 baht. The results of the hypothesis test revealed that the marketing mix for service business of 7P’s, namely product, price, place, promotion, people, physical, and process had a relation with the decision to buy cosmetics from foreign countries on each side. |
URI: | http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/3363 |
Appears in Collections: | วิทยานิพนธ์ (Thesis - BUS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
RMUTT 159662.pdf | ความสัมพันธ์ระหว่างส่วนประสมทางการตลาดสำหรับธุรกิจบริการกับกระบวนการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางที่มีตราสินค้าจากต่างประเทศในกรุงเทพมหานคร | 4.86 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.