Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/3487
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorภัทรวดี ท้วมเสม
dc.date.accessioned2019-11-20T07:07:45Z
dc.date.accessioned2020-09-24T04:25:38Z-
dc.date.available2019-11-20T07:07:45Z
dc.date.available2020-09-24T04:25:38Z-
dc.date.issued2561
dc.identifier.urihttp://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/3487-
dc.description.abstractการค้นคว้าอิสระครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนบุคคลที่มีผลต่อภาพลักษณ์ธุรกิจสายการบินไทยแอร์เอเชีย 2) เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนบุคคลที่มีผลต่อการโฆษณาที่ใช้บุคคลที่มีชื่อเสียง และ 3) เพื่อศึกษาโฆษณาที่ใช้บุคคลที่มีชื่อเสียงที่มีผลต่อธุรกิจภาพลักษณ์สายการบิน ไทยแอร์เอเชีย กลุ่มตัวอย่างที่ศึกษาคือผู้ที่เคยใช้บริการเส้นทางภายในประเทศของสายการบินไทยแอร์เอเชีย โดยเดินทางออกจากท่าอากาศยานดอนเมือง จำนวน 400 คน ใช้แบบสอบถามในการเก็บข้อมูล และการวิเคราะห์ข้อมูลใช้สถิติเชิงพรรณนาประกอบด้วย ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมานประกอบด้วย การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์ถดถอยพหุคูณ ด้วยวิธี Enter ในการทดสอบสมมติฐาน ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยส่วนบุคคลด้านวุฒิการศึกษาและอาชีพที่แตกต่างกันมีผลต่อการภาพลักษณ์ธุรกิจของสายการบินไทยแอร์เอเชียแตกต่างกัน และการโฆษณาที่ใช้บุคคลที่มีชื่อเสียง ด้านความดึงดูดใจ (Attractive) (ß = 0.897) รองลงมา คือ ด้านความชำนาญเชี่ยวชาญ (Expertise) (ß = 0.569) เป็นปัจจัยที่มีผลต่อภาพลักษณ์ของสายการบินไทยแอร์เอเชียมากที่สุดen_US
dc.description.abstractThe objectives of this independent study were to: 1) study the personal factors affecting Thai Air Asia Airline’s Image, 2) to study the personal factors affecting celebrity endorsement in advertising, 3) to study the celebrity endorsement in advertising affecting Thai Air Asia Airline Image. The samples of this study were 400 Thai domestic passengers who used Thai Air Asia Airline Service at Don Mueang airport. The research instrument was a questionnaire. The statistics used to analyze data were descriptive statistics, namely, frequency, percentage, mean, standard deviation, and inferential statistics consisted of One-Way ANOVA of variance and multiple regression analysis with the Enter method for hypothesis testing. The results of the research show that the personal factors of education and occupation levels affected the Thai Air Asia Airline’s Image differently and celebrity endorsements in advertising influenced the customers towards Thai Air Asia image about the attractiveness (ß = 0.897), and the expertise (ß = 0.569), respectively.both
dc.language.isoThaien_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกการตลาด.en_US
dc.subjectโฆษณาen_US
dc.subjectบุคคลที่มีชื่อเสียงen_US
dc.subjectภาพลักษณ์en_US
dc.titleการโฆษณาที่ใช้บุคคลที่มีชื่อเสียงที่มีผลต่อภาพลักษณ์ธุรกิจสายการบิน กรณีศึกษา สายการบินไทยแอร์เอเชียen_US
dc.title.alternativeCelebrity Endorsement in Advertising Affecting Airline’s Image: A Case study of Thai Air Asia Airlineen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-160398-Abstract.pdfCelebrity Endorsement in Advertising Affecting Airline’s Image: A Case study of Thai Air Asia Airline546.26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.