Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/3683
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorศิริรัตน์ ญาณปรีชา-
dc.date.accessioned2020-11-25T02:23:53Z-
dc.date.available2020-11-25T02:23:53Z-
dc.date.issued2563-
dc.identifier.urihttp://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/3683-
dc.description.abstractการค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) ปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจ เลือกใช้บริการขนส่งพัสดุของลูกค้า บริษัท แฟลช เอ็กซ์เพรส จำกัด ในเขตจังหวัดพระนครศรีอยุธยา 2) ปัจจัยด้านคุณภาพการให้บริการที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการขนส่งพัสดุของลูกค้า บริษัท แฟลช เอ็กซ์เพรส จำกัด ในเขตจังหวัดพระนครศรีอยุธยา กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ ลูกค้าที่ใช้บริการขนส่งพัสดุของบริษัท แฟลช เอ็กซ์เพรส จำกัด ในเขตจังหวัดพระนครศรีอยุธยา จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนและการวิเคราะห์สมการทดถอยที่ระดับความเชื่อมั่น ร้อยละ 95 ผลการศึกษา พบว่า 1) ปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ด้านเพศ ความถี่ในการเลือกใช้บริการ ช่วงเวลา ที่ใช้บริการ วันที่เลือกใช้บริการ และค่าใช้จ่ายในการใช้บริการ มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการขนส่งพัสดุของลูกค้า 2) ปัจจัยคุณภาพการให้บริการที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใจบริการขนส่งพัสดุของที่มีอิทธิพลมากที่สุด ได้แก่ ด้านความเชื่อถือไว้วางใจได้ (beta=0.332) และ ด้านการรู้จักและเข้าใจลูกค้า (beta=0.253) อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05en
dc.description.abstractThis independent study aimed to study: 1) demographic factors affecting Flash Express Co., Ltd. consumer’s decision making in selection of courier service in Phranakhon Si Ayutthaya Province, and 2) service quality factors affecting Flash Express Co., Ltd. consumer’s decision making in selection of courier service in Phranakhon Si Ayutthaya Province. The sample group was consisted of 400 consumers of Flash Express Co., Ltd. in Phranakhon Si Ayutthaya Province. The research instrument used for collecting data was questionnaire. The data were analyzed using frequency distributions, percentage, mean, standard deviation, 16t-test, and multiple linear regression with a 95% confidence level. The study indicated that 1) the demographic factors including gender, service usage frequency, the time of day, day of the week, and service expenditure affected consumer’s decision making in selection of courier service. 2) The service quality factors that had the most effect on consumer’s decision making in selection of courier service were reliability (beta=0.332) and empathy (beta=0.253), at a statistically significant level of 0.05, respectively.en
dc.language.isothaien
dc.publisherมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. สาขาการจัดการโลจิสติกส์en
dc.subjectงานบริการen
dc.subjectการตัดสินใจen
dc.subjectHuman servicesen
dc.subjectDecision makingen
dc.titleปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการขนส่งพัสดุของลูกค้าบริษัท แฟลช เอ็กซ์เพรส จำกัด ในเขตจังหวัดพระนครศรีอยุธยาen
dc.title.alternativeFactors affecting Flash Express co., ltd. Consumer’s decision making in selection of courier service in Phranakhon Si Ayutthaya provinceen
dc.typeIndependent Studyen
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-167599.pdfFactors affecting Flash Express co., ltd. Consumer’s decision making in selection of courier service in Phranakhon Si Ayutthaya province4.16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.