Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/4049
Title: แนวทางการพัฒนาการให้บริการงานสารบรรณ กองคลัง มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Other Titles: Guidelines for Development of General Administration Services of Finance Division Rajamangala University of Technology Thanyaburi
Authors: จิรสุดา สุขสำอางค์
Keywords: ระดับความพึงพอใจ
การบริการ
งานสารบรรณ
บุคลากร
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. กองคลัง.
Abstract: วัตถุประสงค์ของงานวิจัยในครั้งนี้ 1) เพื่อศึกษาระดับความพึงพอใจของบุคลากรภายใน มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี ที่มารับบริการงานสารบรรณกองคลัง มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี 2) เพื่อเปรียบเทียบระดับความพึงพอใจของบุคลากรภายในมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี ต่อการให้บริการงานสารบรรณกองคลัง มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี จำแนกตามปัจจัยส่วนบุคคล 3) เพื่อนำเสนอแนวทางการพัฒนาการให้บริการงานสารบรรณกองคลัง มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ บุคลากรภายในมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี จำนวน 298 คน ได้มาโดยการสุ่มตัวอย่างตัวอย่างแบบตามสะดวก เครื่องมือที่ใช้เป็นแบบสอบถามที่ ผ่านการทดสอบความเที่ยงตรงเชิงเนื้อหา และความน่าเชื่อถือ วิเคราะห์ข้อมูลโดยวิธีสถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ การแจกแจงความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และใช้สถิติอนุมาน t - test, One - way ANOVA ผลการวิจัยพบว่า ระดับความพึงพอใจในการบริการงานสารบรรณกองคลัง ทั้งในภาพรวม และรายด้าน อยู่ในระดับมาก ผลการเปรียบเทียบระดับความพึงพอใจในการรับบริการงานสารบรรณกองคลัง จำแนกตามปัจจัยส่วนบุคคล พบว่าผู้ที่มี เพศ ระดับการศึกษา และตำแหน่งที่ต่างกัน มีระดับความพึงพอใจในการบริการงานสารบรรณกองคลังไม่แตกต่างกัน แต่ผู้ที่มีอายุ และระยะเวลาการปฏิบัติงานต่างกันมีระดับความพึงพอใจในการบริการงานสารบรรณกองคลังแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The purpose of this research were to 1) to investigate the levels of satisfaction among staff at Rajamangala University of Technology Thanyaburi who get services from the General Administration of Finance Division, Rajamangala University of Technology Thanyaburi. 2) to compare the level of satisfaction among staff at Rajamangala University of Technology Thanyaburi concerning to the services of the General Administration of Finance Division, Rajamangala University of Technology Thanyaburi classified by personal factors. and 3) to use for guidelines to improve the service at the General Administration of Finance Devision, Rajamangala University of Technology Thanyaburi. The samples utilized in this study comprised 298 staffs who working at Rajamangala University of Technology Thanyaburi. There were selected by Convenience Sampling using groups. Data were collected using a questionnaire that had content validity and reliability. The data were analyzed by using descriptive statistics, which were comprised of Frequency, Percentage, Mean, Standard Deviation and inferential statistics, which included Independent Sample t-test and One-way ANOVA The research findings revealed that the overall and Individual levels of satisfaction among staff at Rajamangala University of Technology Thanyaburi who get services from the General Administration of Finance Division, Rajamangala University of Technology Thanyaburi were at a high level. When comparing the opinions on satisfaction levels of services of the General Administration of Finance Division, Rajamangala University of Technology on different personal factors, including gender, education, and position, it was found that there were no significant differences, except for the age and periods of the employment factor which were significantly different at the 0.05 level.
URI: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/4049
Appears in Collections:วิจัย (Research - FD)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
20230214-Research-Jirasuda S..pdfGuidelines for Development of General Administration Services of Finance Division Rajamangala University of Technology Thanyaburi1.3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.