Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/4207
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorพรพล เลิศชนะชมภู-
dc.date.accessioned2023-08-10T02:39:32Z-
dc.date.available2023-08-10T02:39:32Z-
dc.date.issued2562-
dc.identifier.urihttp://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/4207-
dc.description.abstractการค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1. ปัจจัยส่วนบุคคลที่มีผลต่อการตัดสินใจสั่งสินค้าแบบชำระเงินล่วงหน้า 2. พฤติกรรมที่มีผลต่อการตัดสินใจสั่งสินค้าแบบชำระเงินล่วงหน้า 3. ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดและปัจจัยด้านการยอมรับเทคโนโลยีที่มีผลต่อการตัดสินใจสั่งสินค้า แบบชำระเงินล่วงหน้า กลุ่มตัวอย่างประชากรที่ใช้ในการศึกษาคือ ประชากรในเขตกรุงเทพมหานคร และปริมณฑล ที่เคยสั่งซื้อสินค้าออนไลน์แบบชำระเงินล่วงหน้า (พรีออเดอร์) ทำการสุ่มตัวอย่างโดยวิธีสุ่มตัวอย่างแบบ บังเอิญ จำนวน 400 ตัวอย่าง สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ คือ ค่าความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และ ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ทดสอบสมมติฐานโดยการเปรียบเทียบค่าเฉลี่ย 2 กลุ่มแบบอิสระ การวิเคราะห์ ความแปรปรวน และการวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ปัจจัยส่วนบุคคลในด้านอาชีพที่แตกต่างกันส่งผลต่อการตัดสินใจสั่งสินค้าแบบชำระเงินล่วงหน้าแตกต่างกัน และพฤติกรรมการสั่งซื้อสินค้าที่แตกต่างกัน ส่งผลต่อการตัดสินใจสั่งสินค้าแบบชำระเงินล่วงหน้าไม่แตกต่างกัน ผลการวิเคราะห์สมการถดถอย เชิงพหุ พบว่า ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจสั่งสินค้าแบบชำระเงินล่วงหน้า คือปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดด้านช่องทางการจัดจำหน่าย (เบตา=0.445) และปัจจัยด้านการยอมรับเทคโนโลยีด้านการ ให้บริการส่วนบุคคล (เบตา=0.231) อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05en
dc.description.abstractThe objectives of the independent study were to explore: 1) personal factors affecting decisions to order pre-order products, 2) behavior affecting decisions to order pre-order products, and 3) marketing mix factors and technology acceptance factors affecting decisions to order pre-order products The sample used in this study included people who used to order pre-order products living in Bangkok and its suburban area. Accidental sampling was used as a sampling method with 400 participants were sampled. Statistics used for data analysis included frequency, percentage, mean, and standard deviation. Hypotheses were tested using theIndependent Samplet-test, One-Way ANOVA, and MultipleRegression Analysis. The results of hypothesis testing indicated that different personal factors of occupation had an effect on the decisions to order pre-order products in different ways, whereas it was found that varying personal behaviors in purchasing products had noeffectsonthe decisions toorder pre-order products.The MultipleRegression Analysis demonstrated that factors affecting the decisions to order pre-order products were marketing mix factors of place ( =0.445) and acceptance of personal services technology (=0.231) with statistical significance at the level of 0.05.en
dc.language.isoThaien
dc.publisherมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. สาขาวิชาธุรกิจระหว่างประเทศen
dc.subjectการสั่งสินค้าแบบชำระเงินล่วงหน้าen
dc.subjectการตัดสินใจen
dc.subjectการยอมรับเทคโนโลยีen
dc.subjectordering pre-order productsen
dc.subjectmaking decisionsen
dc.subjectacceptance of technologyen
dc.titleปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจสั่งสินค้าแบบชำระเงินล่วงหน้า (พรีออเดอร์)en
dc.title.alternativeFactors Affecting Decisions to Order Pre-Order Productsen
dc.typeIndependenten
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-175362.pdfปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจสั่งสินค้าแบบชำระเงินล่วงหน้า (พรีออเดอร์)2.89 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.