Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/4355
Title: การเปิดรับข่าวสารผ่านช่องทางออนไลน์และคุณภาพการบริการที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการขนส่งอาหาร : กรณีศึกษา ฟู้ดแพนด้าในจังหวัดอุทัยธานี
Other Titles: Influences of online media exposure and service quality on consumers' decision to use food delivery services: a case study of food panda in uthai thani province
Authors: จงณิชณพ รสอรุณ.
Keywords: บริการขนส่งอาหาร
การเปิดรับข่าวสารผ่านช่องทางออนไลน์
คุณภาพการบริการ
food delivery service
online media exposure
service quality
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ . สาขาวิชาการจัดการโลจิสติกส์
Abstract: การค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนบุคคล กระบวนการเปิดรับข่าวสาร ผ่านช่องทางออนไลน์และปัจจัยคุณภาพการบริการที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการขนส่งอาหาร ฟู้ดแพนด้าของผู้บริโภคในจังหวัดอุทัยธานี กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือ ประชากรในจังหวัดอุทัยธานีที่เคยใช้บริการขนส่งอาหาร ฟู้ดแพนด้า จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล และวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติ ได้แก่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ค่าทีแบบอิสระ การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุ ผลการวิจัยพบว่า ผู้บริโภคในจังหวัดอุทัยธานีที่มีปัจจัยส่วนบุคคลด้านความถี่ในการใช้บริการต่อสัปดาห์ และด้านจำนวนเงินที่ใช้ในการซื้อต่อครั้งที่แตกต่างกัน มีการตัดสินใจใช้บริการขนส่งอาหารฟู้ดแพนด้าแตกต่างกัน กระบวนการเปิดรับข่าวสารผ่านช่องทางออนไลน์ทั้ง 4 ขั้นตอน ได้แก่ การเลือกเปิดรับ การเลือกให้ความสนใจ การเลือกรับรู้และตีความ และการเลือกจดจำ ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการขนส่งอาหารฟู้ดแพนด้าของผู้บริโภคในจังหวัดอุทัยธานี และพบว่าปัจจัยคุณภาพการบริการ ด้านการให้ความมั่นใจแก่ลูกค้า ด้านความเป็นรูปธรรมของการบริการ ด้านการรู้จักและเข้าใจลูกค้า และด้านการตอบสนองต่อลูกค้า ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการขนส่งอาหารฟู้ดแพนด้าของผู้บริโภคในจังหวัดอุทัยธานี ส่วนด้านความน่าเชื่อถือไม่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการขนส่งอาหารฟู้ดแพนด้า ของผู้บริโภคในจังหวัดอุทัยธานี อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05
This independent study aimed to study the personal factors, online media exposure, and service quality factors affecting the decision to use Food Panda delivery service among consumers in Uthai Thani province. The sample group used in this study comprised 400 consumers in Uthai Thani province who had used Food Panda delivery service. The instrument used to collect data was a questionnaire. The statistics used to analyze data were percentage, mean, standard deviation, independent sample t-test, and multiple regression analysis. The study results revealed differences in consumers’ personal factors, including weekly service frequency and amount spent per purchase, affected the differences in their decision to use Food Panda delivery service. The four steps in the selective process of online media exposure comprising selective exposure, selective attention, selective perception and interpretation, and selective retention, all influenced the decision to use Food Panda delivery service among consumers in Uthai Thani province. Moreover, it was found that the dimensions of service quality factor comprising assurance, tangibility, empathy, and responsiveness, all affected the decision to use Food Panda delivery service among consumers in Uthai Thani province whereas the reliability dimension demonstrated no effect on the decision to use Food Panda delivery service among consumers in Uthai Thani province at a statistically significant level of .05.
URI: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/4355
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-176162.pdfการเปิดรับข่าวสารผ่านช่องทางออนไลน์และคุณภาพการบริการที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการขนส่งอาหาร : กรณีศึกษา ฟู้ดแพนด้าในจังหวัดอุทัยธานี1.66 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.