Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/4365
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorพชรดนัย ภู่เจริญ-
dc.date.accessioned2024-04-26T03:42:32Z-
dc.date.available2024-04-26T03:42:32Z-
dc.date.issued2565-
dc.identifier.urihttp://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/4365-
dc.description.abstractการค้นคว้าอิสระศึกษานี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาคุณสมบัติผู้ทำบัญชีที่ส่งผลต่อคุณภาพการบริการของสำนักงานบัญชี และเพื่อศึกษาองค์ประกอบของระบบคุณภาพสำนักงานบัญชีที่ส่งผลต่อคุณภาพการบริการของสำนักงานบัญชี ประชากรที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ ผู้จัดการหรือผู้ประกอบการสำนักงานบัญชีในจังหวัดปทุมธานี จำนวน 151 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือ แบบสอบถาม การวิเคราะห์ข้อมูลใช้สถิติเชิงพรรณนาประกอบด้วย ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมาน คือ วิเคราะห์การถดถอยพหุคูณเชิงเส้น ผลการศึกษาพบว่า คุณสมบัติผู้ทำบัญชี ด้านความรู้ในวิชาชีพบัญชี และด้านค่านิยม จรรยาบรรณและทัศนคติทางวิชาชีพบัญชี ส่งผลกระทบเชิงบวกต่อคุณภาพบริการของสำนักงานบัญชี อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ส่วนองค์ประกอบของระบบคุณภาพสำนักงานบัญชี ด้านการปฏิบัติงานของสำนักงานบัญชี และด้านการจัดการเอกสารของสำนักงานบัญชี ส่งผลกระทบเชิงบวกต่อคุณภาพบริการของสำนักงานบัญชีในจังหวัดปทุมธานี อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05en
dc.description.abstractThis independent study aimed to examine the extent that qualifications of bookkeepers affected the service quality of accounting firms and to investigate the components of accounting firm quality system that affected the service quality of accounting firms. The population used in this study were 151 managers or entrepreneurs of accounting firms in Pathum Thani province. The instrument used to collect data was a questionnaire. The statistics used to analyze data comprised descriptive statistics: frequency, percentage, mean, and standard deviation along with inferential statistics: multiple linear regression analysis. The results of this study revealed that bookkeeper qualifications including the dimension of technical competence and the dimension of professional values, ethics, and attitudes, both demonstrated positive effects on the service quality of accounting firms at a statistically significant level of .05. The accounting firm quality system, in terms of the operational component of an accounting firm and the document management component of an accounting firm, both positively influenced the service quality of accounting firms at a statistically significant level of .05en
dc.language.isoThaien
dc.publisherมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. สาขาวิชาการบัญชีen
dc.subjectองค์ประกอบระบบคุณภาพสำนักงานบัญชีen
dc.subjectคุณภาพการบริการen
dc.subjectสำนักงานบัญชีen
dc.subjectquality system componentsen
dc.subjectservice qualityen
dc.subjectaccounting firmen
dc.titleอิทธิพลของคุณสมบัติผู้ทำบัญชีและองค์ประกอบระบบคุณภาพต่อคุณภาพการบริการของสำนักงานบัญชีในจังหวัดปทุมธานีen
dc.title.alternativeInfluence of bookkeeper qualifications and quality system components on the service quality of accounting firms in pathum thani provinceen
dc.typeIndependent Syudyen
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-176173.pdfอิทธิพลของคุณสมบัติผู้ทำบัญชีและองค์ประกอบระบบคุณภาพต่อคุณภาพการบริการของสำนักงานบัญชีในจังหวัดปทุมธานี2.52 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.