Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/728
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorรัตนา สว่างวัฒนานนท์
dc.date.accessioned2013-03-15T05:05:12Z
dc.date.accessioned2020-09-24T04:17:17Z-
dc.date.available2013-03-15T05:05:12Z
dc.date.available2020-09-24T04:17:17Z-
dc.date.issued2554
dc.identifier.urihttp://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/728-
dc.description.abstractการค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมการซื้อผลิตภัณฑ์แป้งแต่งหน้าแบบตลับของผู้บริโภคสตรีในจังหวัดปทุมธานี และศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยส่วนบุคคลและทัศนคติทางด้านส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อพฤติกรรมการซื้อผลิตภัณฑ์แป้งแต่งหน้าแบบตลับใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบโควต้า จำนวน 420 ตัวอย่าง ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล การวิเคราะห์ข้อมูลใช้ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ความสัมพันธ์ (Pearson Chi-Square) และการหาค่าสัมประสิทธ์สหสัมพันธ์ (Pearson Correlation) ผลการศึกษาพบว่า ด้านอายุส่วนใหญ่มีช่วงอายุมากกว่า 25-35 ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรีรายได้มากกว่า 10,000-20,000 บาท อาชีพ เป็นพนักงานบริษัทเอกชนและรับจ้างทั่วไป ทัศนคติด้านส่วนประสมทางการตลาด มีทัศนคติในระดับเห็นด้วยมาก พฤติกรรมการเลือกซื้อคือ ผลิตภัณฑ์แป้งแต่งหน้าแบบตลับที่ผสมสาร 2 ชนิดขึ้นไป ซื้อเมื่อหมดหรือใกล้จะหมด ยี่ห้อที่ซื้อเป็นประจำคือ มิสทีน สถานที่ซื้อมากที่สุดคือห้างสรรพสินค้า ข้อคำนึงในการซื้อคือคุณภาพของสินค้า วัตถุประสงค์ในการซื้อคือซื้อใช้เอง โดยตนเองเป็นผู้ตัดสินใจซื้อ จำนวนเงินในการซื้อแต่ละครั้งคือ 301-600 บาท ความถี่ในการซื้อคือ 3 เดือน/ครั้ง ปัจจัยส่วนบุคคลของผู้บริโภคที่แตกต่างกัน พฤติกรรมการซื้อแตกต่างกัน ทัศนคติด้านส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อพฤติกรรมการซื้อได้แก่ ทัศนคติด้านผลิตภัณฑ์มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อในด้านค่าใช้จ่ายในการซื้อ ทัศนคติด้านการส่งเสริมการตลาดมีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อในด้านลักษณะผลิตภัณฑ์ที่ซื้อ ยี่ห้อที่ซื้อและด้านความถี่ในการซื้อen_US
dc.description.abstractThe objectives of this study were 1) to investigate the female’s purchasing decision on powder pact in Pathum Thani province, and 2) to examine the relationship between personal factors and attitudes towards the marketing mix factors that affected purchasing decision on powder pact. The sample size consisted of 420 people who were selected by quota sampling method. The instrument used to collect the data was a questionnaire. The data were analyzed by Percentage, Means, Standard Deviation, Perason Chi-Square, and Pearson Correlation. The results showed that most of the respondents aged between 25-35 years old. They graduated with a bachelor’s degree and were private company employees. They earned approximately 10,000 – 20,000 Baht per month. Their attitudes towards the marketing mix factors was at a “high” level. Most of them purchased powder pact in which 2 more agents were added. The considered brands included Mistine. The powder pact were regularly purchased at the department store, respectively. The respondents focused on the product quality when they decided to purchase and used it on their own purposes. They paid on their powder pact approximately 301-600 Baht per three months. It was also found that the respondents with different personal factors had different purchasing behavior. With regard to the attitudes towards marketing mix factors that affected purchasing behavior, it was found that the respondents’ attitudes towards products related to purchasing behavior on their purchased budget, while the respondents’ attitudes towards the marketing promotion related to product features, brands, and buying frequencies.
dc.language.isoThaien_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. สาขาวิชาเอกการตลาดen_US
dc.subjectการตลาดen_US
dc.subjectพฤติกรรมผู้บริโภคen_US
dc.titleทัศนคติทางด้านส่วนประกอบทางการตลาดที่มีผลต่อพฤติกรรมการซื้อผลิตภัณฑ์แป้งแต่งหน้าแบบตลับ ของผู้บริโภคสตรีในจังหวัดปทุมธานีen_US
dc.title.alternativeFemale customers' attitudes towards marketing mix factors affecting purchasing decision on powder pact in Pathum Thanien_US
dc.typeIndependent Studyen_US
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
124320.pdfFemale customers’ attitudes towards marketing mix factors affecting purchasing decision on powder pact in Pathum Thani1.25 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.