Please use this identifier to cite or link to this item:
http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/824
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | ศิรายุทธ หลักทรัพย์ | |
dc.date.accessioned | 2013-05-07T09:11:38Z | |
dc.date.accessioned | 2020-09-24T04:16:31Z | - |
dc.date.available | 2013-05-07T09:11:38Z | |
dc.date.available | 2020-09-24T04:16:31Z | - |
dc.date.issued | 2554 | |
dc.identifier.uri | http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/824 | - |
dc.description.abstract | การค้นคว้าอิสระในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการร้านประดับยนต์ในจังหวัดปทุมธานี กลุ่มตัวอย่าง (Sampling) คือ ผู้ใช้บริการร้านประดับยนต์ในของจังหวัดปทุมธานี ขนาดของกลุ่มตัวอย่างเท่ากับ 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน ค่าที (Independent Samples t-test) การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว (One-Way Analysis of Variance/ANOVA) ผลการวิเคราะห์ข้อมูล พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุ 26 - 45 ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้ต่อเดือน 15,001 - 25,000 บาท ให้ความสำคัญของปัจจัยทางการตลาด ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านบุคลากร ด้านกระบวนการให้บริการ ด้านสภาพแวดล้อมทางกายภาพ ในระดับมาก ส่วนด้านการส่งเสริมการตลาดในระดับปานกลาง การทดสอบสมมติฐาน พบว่า เพศแตกต่างกัน ให้ความสำคัญด้านการตลาดที่ใช้ประกอบการตัดสินใจใช้บริการร้านประดับยนต์ในเขตจังหวัดปทุมธานี ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้าน ช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านบุคลากร ด้านกระบวนการให้บริการ และด้านสภาพล้อมทางกายภาพ แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 อายุแตกต่างกัน ให้ความสำคัญด้านการตลาดที่ใช้ประกอบการตัดสินใจใช้บริการร้านประดับยนต์ในเขตจังหวัดปทุมธานี ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านบุคลากรและด้านสภาพล้อมทางกายภาพ แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ระดับการศึกษาอาชีพและรายได้เฉลี่ยต่อเดือนแตกต่างกัน ให้ความสำคัญด้านการตลาดที่ใช้ประกอบการตัดสินใจใช้บริการร้านประดับยนต์ในเขตจังหวัดปทุมธานี ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านบุคลากร ด้านกระบวนการให้บริการและด้านสภาพล้อมทางกายภาพ แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 | en_US |
dc.description.abstract | The independent study was conducted to investigate the factors that influenced decision on using the car accessory services in Pathum Thani Province. The sample of the study comprised 400 users of car accessory services in Pathum Thani Province. The data which were collected through the application of the questionnaires were analyzed using Percentage, Mean, Standard Deviation, Independent Samples t-test, and One-Way Analysis of Variance (ANOVA). The results of the study revealed that most respondents were male between 26-45 years old, graduated with Bachelor’s degree, worked for private companies, earned a monthly income between 15,001-25,000 Baht. The respondents gave importance to the marketing factors on the aspects of product, price, distribution channel, people, process, and physical evidence at a high level, however the aspect on promotion was considered at a moderate level. The results of hypothesis testing showed that the respondents of different genders had different opinions on the importance of marketing factors that led to the decision on using the car accessory services in Pathum Thani Province on the aspects of products, distribution channel, promotion, people, process, and physical evidence at 0.05 level of significance. Different ages had different opinions on the importance of marketing factors that led to the decision on using the car accessory services in Pathum Thani Province on the aspects of products, price, distribution channel, promotion, people, and physical evidence at 0.05 level of significance. Different levels of education, occupations and monthly income had different opinions on the importance of marketing factors that led to the decision on using the car accessory services in Pathum Thani Province on the aspects of products, price, distribution channel, promotion, people, process, and physical evidence at 0.05 level of significance. | en_US |
dc.language.iso | Thai | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. สาขาวิชาการตลาด | en_US |
dc.subject | รถยนต์ -- อะไหล่ -- การตลาด | en_US |
dc.subject | พฤติกรรมผู้บริโภค -- ปทุมธานี | en_US |
dc.title | ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการร้านประดับยนต์ในจังหวัดปทุมธานี | en_US |
dc.title.alternative | Factors Influencing Decision on Using Car Accessory Services in Pathum Thani Province | en_US |
dc.type | Independent Study | en_US |
Appears in Collections: | การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
124358.pdf | ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการร้านประดับยนต์ในจังหวัดปทุมธานี | 1.43 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.