Please use this identifier to cite or link to this item:
http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/835
Title: | ปัจจัยด้านการตลาดที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการใช้อินเตอร์เน็ตความเร็วสูงของผู้ใช้อินเตอร์เน็ต บมจ. ทีโอที เขตจังหวัดปทุมธานี |
Other Titles: | Marketing Factors Influencing Behaviors in Using High-Speed Internet of TOT Public Company Limited: A Case Study of Pathum Thani |
Authors: | พงษ์ประไพ กมลเลิศ |
Keywords: | ข่ายงานคอมพิวเตอร์ พฤติกรรมผู้บริโภค |
Issue Date: | 2554 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. สาขาวิชาระบบสารสนเทศ |
Abstract: | การค้นคว้าอิสระครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาลักษณะทางด้านประชากรศาสตร์และปัจจัยทางด้านการตลาดที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมของผู้ใช้บริการอินเตอร์เน็ตความเร็วสูง ในเขตจังหวัดปทุมธานี
กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา จำนวน 415 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูลใช้แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ยและส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานการทดสอบสมมติฐานใช้สถิติ ค่าสถิติไค-สแควร์ (Chi-Square Test) และค่าสถิติสหสัมพันธ์ของสเปียร์แมน (spearman rank correlation) ทดสอบความสัมพันธ์ระหว่างตัวแปรอิสระและตัวแปรตาม
ผลการศึกษาพบว่าผู้ใช้บริการส่วนใหญ่เป็ นเพศหญิง มีอายุตั้งแต่20ปี แต่ไม่ถึง 40 ปีการศึกษาระดับปริญญาตรี เป็นนักเรียนและนักศึกษา มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนต่ำกว่า 10,000 บาท ขอใช้บริการที่ความเร็ว 6Mbs/512Kbs ใช้งานในช่วงเวลา 18.01-24.00 น. จำนวนครั้งที่ใช้งานเฉลี่ย 7.95 ครั้งต่อสัปดาห์ ระยะเวลาการใช้งานเฉลี่ย 4.23 ชั่วโมงต่อครั้ง วัตถุประสงค์ในการใช้งานที่สำคัญมากที่สุดคือ Chat/MSN/Hi5/facebook/Twitter ส่วนปัจจัยทางการตลาดได้แก่ ผลิตภัณฑ์ ราคา สถานที่ และการส่งเสริมการตลาดมีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการใช้บริการอินเตอร์เน็ตความเร็วสูง อย่างมีนัยทางสถิติที่ระดับ 0.05 The purpose of this independent study was to study demographic characteristics and marketing factors influencing behaviors of TOT high-speed internet users in Pathum Thani. The samples consisted of 415 participants who were TOT high-speed internet users in Pathum Thani, and the questionnaire was used as a research instrument for data collection. Descriptive statistics for data analysis included Percentage, Mean, and Standard Deviation. According to hypothesis testing, Chi-Square Test and Spearman Rank Correlation were used to determine the relationship between independent variables and dependent variables. The results of the independent study revealed that the majority of the participants were female with ages ranging from 20 years old but not more than 40 years old. Besides, most of them were students pursuing Bachelor’s degree. The average monthly income was lower than 10,000 Baht. The internet speed requested was usually at 6Mbs/512Kbs while period of using time was between 06.01 p.m. – 12.00 a.m. The average frequency of use was about 7.95 times per week, and time duration of use was at 4.23 hours each time. The main purpose of using TOT high-speed internet was for communication and social networks (Chat/MSN/Hi5/facebook/Twitter). Moreover, the marketing factors (4Ps) including product, price, place, and promotion were significantly related to behaviors of using high-speed internet at significant level of 0.05. |
URI: | http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/835 |
Appears in Collections: | การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
124369.pdf | ปัจจัยด้านการตลาดที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการใช้อินเตอร์เน็ตความเร็วสูงของผู้ใช้อินเตอร์เน็ต บมจ. ทีโอที เขตจังหวัดปทุมธานี | 2.32 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.