Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/2970
Title: การตระหนักรู้ในตราสินค้าจากมุมมองของผู้บริโภค : กรณีศึกษา กาแฟดอยช้างในจังหวัดเชียงใหม่
Other Titles: Customer-Based Brand Awareness : A Case Study of Doi Chaang Coffee in Chiang Mai
Authors: ผณินทร สุทธิสารากร
Keywords: ตราสินค้า
การตระหนักรู้ในตราสินค้า
กาแฟดอยช้าง -- จังหวัดเชียงใหม่
การตระหนักรู้ในตราสินค้า
กาแฟดอยช้าง
เชียงใหม่
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกการตลาด.
Abstract: การศึกษาครั้งนี้เป็นการศึกษาเชิงสำรวจเพื่อศึกษาถึงการตระหนักรู้ในตราสินค้าจาก มุมมองของผู้บริโภคที่มีต่อกาแฟดอยช้างในจังหวัดเชียงใหม่ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ เป็นผู้บริโภคที่ใช้บริการร้านกาแฟดอยช้าง จำนวน 390 คน เครื่องมือที่ใช้ในงานวิจัย คือแบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน Independent Samples t-test, One-way ANOVA, Scheffe Analysis, Chi-square และ Pearson Product-Moment Coefficient Correlation ผลการศึกษา พบว่า ด้านการระลึกได้ในตราสินค้าโดยรวม ผู้บริโภคสามารถระลึกถึงตรา สินค้ากาแฟดอยช้างได้ในระดับมาก ด้านการจดจำ ได้ในตราสินค้าพบว่า ผู้บริโภคให้ความสำคัญใน ด้านการจดจำ ได้ในตราสินค้าโดยรวมอยู่ในระดับมาก แบ่งเป็นด้านการจดจำ เครื่องหมายตราสินค้า ตัวอักษรของตราสินค้า สีของตราสินค้า ผู้บริโภคสามารถจดจำได้ดี และความโดดเด่นของรูป สัญลักษณ์ ผู้บริโภคสามารถรับรู้ได้ในความโดดเด่นของรูปสัญลักษณ์ในระดับมาก ด้านการตระหนัก รู้ในตราสินค้าจากมุมมองของผู้บริโภคพบว่าผู้บริโภคให้ความสำคัญในระดับมาก สามารถจดจำ ตรา กาแฟดอยช้างได้เป็นอย่างดี และเมื่อมีการพูดถึงกาแฟดอยช้างสามารถระลึกถึงตรากาแฟดอยช้างได้
The study is a survey research, intended to examine the customers’ brand awareness of Doi Chaang Coffee in Chiang Mai. The sample of this study included 390 customers of Doi Chaang Coffee in Chiang Mai. The research instrument was a questionnaire. The statistics used to analyze the data were frequency, percentage, mean, standard deviation, Independent Samples t-test, One-way ANOVA, Scheffe Analysis, Chi-square and Pearson Product-Moment Coefficient Correlation The results revealed that in respect to the overall brand recall, the level of the customers’ recall of the Doi Chaang Coffee in Chiang Mai was high. The consumers found the overall importance of brand recognition to be high. Considering the product details, the customers recognized the brand mark, the brand’s font, and the brand’s color very well. They also recognized the distinctiveness of symbol at a high level. In the aspect of the customers’ brand awareness, they found the importance to be high. In addition, they recognized the brand of the Doi Chaang Coffee well. In conclusion, when speaking about Doi Chaang Coffee, the customers could recall the brand and its details.
URI: http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/2970
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-154593.pdfCustomer-Based Brand Awareness : A Case Study of Doi Chaang Coffee in Chiang Mai4.43 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.