Please use this identifier to cite or link to this item:
http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/2796
Title: | การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการที่มีผลต่อพฤติกรรมการซื้อสินค้าสไตล์นันดาของผู้บริโภค |
Other Titles: | Integrated marketing communications strategies that influence purchasing behavior of the consumers of stylenanda products |
Authors: | พิมพ์นิภา เรืองศรี |
Keywords: | การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ พฤติกรรมผู้บริโภค สินค้าสไตล์นันดา |
Issue Date: | 2558 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกการตลาด. |
Abstract: | การค้นคว้าอิสระเรื่องนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการที่มีผล
ต่อพฤติกรรมการซื้อสินค้าสไตล์นันดาของผู้บริโภค กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ เพศหญิง
ที่ซื้อและใช้สินค้าสไตล์นันดา จำนวน 400 ตัวอย่าง ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล
สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ คือ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติที่ใช้ในการทดสอบ
สมมติฐาน คือ Independent Samples t-test, One-way ANOVA และสถิติสหสัมพันธ์อย่างง่ายเพียร์สัน
(Pearson Correlation)
ผลการศึกษา พบว่า ผู้บริโภคส่วนใหญ่ อายุ 25-36 ปี สถานภาพโสด ระดับการศึกษาปริญญาตรี
อาชีพพนักงานรัฐวิสาหกิจ/เอกชน รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 20,001-30,000 บาท การสื่อสารการตลาดแบบ
บูรณาการที่ผู้บริโภคมีการรับรู้มากที่สุด ได้แก่ การส่งเสริมการขาย การตลาดโดยการบอกต่อ การขาย
โดยพนักงานขาย การจัดกิจกรรม การโฆษณา การตลาดทางตรง และการประชาสัมพันธ์
ผู้บริโภคส่วนใหญ่ซื้อสินค้า 2-3 ชิ้น/ครั้ง มีค่าใช้จ่าย 1,001-3,000 บาท/ครั้ง นิยมซื้อสินค้า
ประเภทเครื่องสำอาง เหตุผลที่ตัดสินใจซื้อสินค้า คือ ต้องการความทันสมัย ทันกระแส มีความตั้งใจ
ซื้อสินค้าเสมอ แม้สินค้าราคาสูงขึ้นหรือจะมีแบรนด์ใหม่เข้ามาก็จะยังคงซื้อต่อไป มีการบอกแนะนำ
ผู้อื่นให้ซื้อ/ใช้สินค้าเมื่อมีโอกาส และนึกถึงแบรนด์สินค้าสไตล์นันดาเป็นแบรนด์แรกเสมอ The objective of this independent study is to study integrated marketing communications to influence purchasing behavior of consumers with Stylenanda. The sample used in this research was the women who buy and use the product style Stylenanda. The sample of 400 questionnaires were used to collect data. The statistics used in the analysis were percentage, mean, standard deviation. The statistics used to test the hypothesis Independent Samples t-test, One-way ANOVA and simple statistical correlation Pearson (Pearson Correlation). The study found that the majority of consumers aged 26-35 years, single-level education. Professional Employees/private. The average income per month 20001-30000 baht integrated marketing communications to consumers were most receptive and promotions, marketing by word of mouth, sales by events, advertising, direct marketing and public relations. Most consumers bought 2-3 pieces between 1001-3000 baht and popular products were cosmetics. The reason for the purchase was to keep fashionable, there was always the intention to buy the product. Despite its higher price, or to a brand new, they were likely to buy next time, recommended by others and they thought about the Stylenanda brand first. |
URI: | http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/2796 |
Appears in Collections: | การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
RMUTT-151483.pdf | Integrated marketing communications strategies that influence purchasing behavior of the consumers of stylenanda products | 3.8 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.