Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/2896
Title: ความสัมพันธ์ระหว่างเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อการศึกษากับประสิทธิผลของโรงเรียนสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาปทุมธานี เขต 2 อำเภอธัญบุรี
Other Titles: The relationship between Information technology for education and the effectiveness of schools belonged to the Pathumthani primary educational service area office 2, Thanyaburi district
Authors: นิธิพงศ์ โรจนดุล
Keywords: เทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อการศึกษา
ประสิทธิผลของสถานศึกษา
ผู้บริหารสถานศึกษา
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะครุศาสตร์อุตสาหกรรม. สาขาวิชาเทคโนโลยีการบริหารการศึกษา.
Abstract: การวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาระดับเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อการศึกษาของ โรงเรียน 2) ศึกษาระดับประสิทธิผลของโรงเรียน และ 3) ศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างเทคโนโลยี สารสนเทศเพื่อการศึกษากับประสิทธิผลของโรงเรียนสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษา ปทุมธานี เขต 2 อำเภอธัญบุรี กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยในครั้งนี้ คือ ผู้บริหารสถานศึกษา และข้าราชการครู ได้มาโดย การสุ่มแบบแบ่งชั้น จำนวน 228 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยเป็นแบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์แบบเพียร์สัน ผลการวิจัยพบว่า 1) เทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อการศึกษาของโรงเรียนสังกัดสำนักงานเขต พื้นที่การศึกษาประถมศึกษาปทุมธานี เขต 2 อำเภอธัญบุรี โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก ( ค่าเฉลี่ย = 4.20) 2) ประสิทธิผลของสถานศึกษาสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาปทุมธานี เขต 2 อำเภอ ธัญบุรี โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก ( ค่าเฉลี่ย = 4.30) และ 3) เทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อการศึกษาของ โรงเรียน มีความสัมพันธ์ทางบวกในระดับมากกับประสิทธิผลของสถานศึกษา อย่างมีนัยสำคัญที่ ระดับ .01
The purposes of this research were to study 1) the level of information technology for education used in the schools belonged to the Pathumthani Primary Educational Service Area Office 2, Thanyaburi District, 2) the level of the effectiveness of the schools, and 3) the level of the relationship between information technology for education and the effectiveness of the schools. The research sample consisted of 228 school administrators and government teachers derived from stratified sampling. Questionnaires were used to collect the data. The statistics used to analyze the data were frequency, percentage, mean, standard deviation, and Pearson’s productmoment correlation coefficient. The major findings were 1) the information technology for education used in the schools was generally in high level ( Mean = 4.20), 2) the effectiveness of the schools was generally in high level ( Mean = 4.30), 3) the information technology for education used in the schools was positively associated in high level with the effectiveness of the schools at the statistical significant level of .01.
URI: http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/2896
Appears in Collections:วิทยานิพนธ์ (Thesis-TECHED)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-154329.pdfThe Relationship between Information technology for education and the effectiveness of schools belonged to the Pathumthani primary educational service area office 2, Thanyaburi district3.53 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.