Please use this identifier to cite or link to this item:
http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/3242
Title: | ความคาดหวัง ความพึงพอใจใน การปฏิบัติงานของพนักงาน Call Center บริษัท โทรคมนาคมในจังหวัดปทุมธานี |
Other Titles: | Expectation and Job Satisfaction of the Call Center Staff of Telecommunication Company in Pathum Thani Province |
Authors: | ณัฐวุฒิ ชนะภักดี |
Keywords: | ความคาดหวัง ความพึงพอใจ Call Center โทรคมนาคม ความพึงพอใจในการปฏิบัติงาน พนักงาน Call Center บริษัทโทรคมนาคม |
Issue Date: | 2560 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี.คณะบริหารธุรกิจ.วิชาเอกการจัดการวิศวกรรมธุรกิจ |
Abstract: | การค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา ระดับความคาดหวัง ระดับความพึงพอใจในการปฏิบัติงาน และวิเคราะห์หาความสัมพันธ์ระหว่างความคาดหวังในการปฏิบัติงานและความพึงพอใจในการปฏิบัติงานของพนักงาน Call Center บริษัทโทรคมนาคมในจังหวัดปทุมธานี กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา ได้แก่ พนักงานระดับปฏิบัติการ Call Center บริษัทโทรคมนาคมในจังหวัดปทุมธานี จำนวน 170 คน สถิติที่นำมาใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลประกอบด้วย สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติสถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ Independent Sample t-test, One-way ANOVA และ LSD (Least Significant Differences)
ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุมากกว่า 25 ไม่เกิน 35 ปี มีระดับการศึกษาปริญญาตรี มีสถานภาพโสด เป็นพนักงานระดับปฏิบัติงาน มีรายได้ต่อเดือนอยู่ระหว่าง 15,001-20,000 บาท และมีระยะเวลาในการปฏิบัติงานไม่เกิน 5 ปี มีค่าเฉลี่ยความคาดหวังในการปฏิบัติงานโดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก โดยที่ด้านความสัมพันธ์กับเพื่อนร่วมงานมีค่าเฉลี่ยมากที่สุด และมีค่าเฉลี่ยความพึงพอใจในการปฏิบัติงานโดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก โดยที่ด้านสภาพแวดล้อมในการทำงานมีค่าเฉลี่ยมากที่สุด
ผลการทดสอบสมติฐานพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามที่มี อายุ ตำแหน่งงาน รายได้ต่อเดือน และระยะเวลาในการปฏิบัติงานต่างกันมีความพึงพอใจในการปฏิบัติงานแตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 0.05 และความคาดหวังในการปฏิบัติงานโดยภาพรวมมีความสัมพันธ์กับความพึงพอใจในการปฏิบัติงานโดยภาพรวมไปในทิศทางเดียวกันในระดับค่อนข้างสูง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 This independent study aimed to study the job expectation and job satisfaction of the call center staff of Telecommunication Company in Pathum Thani Province, and analyze the relationship between the expectation and the satisfaction of the staff of Telecommunication Company in Pathum Thani. The sample used in the study was comprised of 170 call center employees who worked for the company in Pathum Thani Province. Descriptive statistics used to analyze the data included percentage, mean, and standard deviation, and inferential statistics included Independent Sample t-test, One-way ANOVA, and LSD (Least Significant Differences). The findings showed that a majority of respondents were female aged between 25 and 35, holding a bachelor's degree. Their monthly incomes ranged from 15,001 to 20,000 baht, and the duration of work was less than 5 years. On average, the overall expectation was at a high level, with the factor of relationship with colleagues being at the highest level. The overall satisfaction was found at a high level, with the work environment factor obtained the most average. The hypothesis testing revealed that respondents with different age, job title, and monthly income were satisfied with the job differently, with statistical significance at the 0.05 level, and the overall job expectation was significantly correlated with the overall job satisfaction, with statistical significance at the 0.01 level. |
URI: | http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/3242 |
Appears in Collections: | การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
RMUTT158655.pdf | Expectation and Job Satisfaction of the Call Center Staff of Telecommunication Company in Pathum Thani Province | 1.94 MB | Adobe PDF | View/Open |
1_RMUTT158655.pdf | Expectation and Job Satisfaction of the Call Center Staff of Telecommunication Company in Pathum Thani Province | 1.94 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.