Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/3520
Title: ปัจจัยที่ส่งผลต่อการใช้ระบบคิวอาร์โค้ด เพื่อการขายสินค้าของผู้ประกอบการรายย่อย ในเขตจังหวัดปทุมธานี
Other Titles: Factors Affecting the Use of QR Code System for Product Sales of Small Entrepreneurs In Pathum Thani Province
Authors: ธวัฒน์ชัย นากงาม
Keywords: ผู้ประกอบการรายย่อย
คิวอาร์โค้ด
ระบบการชำระเงิน
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกระบบสารสนเทศ
Abstract: การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการใช้ระบบคิวอาร์โค้ด ของผู้ประกอบการรายย่อย ในเขตจังหวัดปทุมธานี และ (2) เพื่อเป็นข้อเสนอแนะสำหรับการส่งเสริมให้ผู้ประกอบการรายย่อยขายสินค้าโดยใช้ระบบ QR Code กลุ่มตัวอย่างเป็นผู้ประกอบการรายย่อย ในเขตจังหวัดปทุมธานี ได้มาโดยการสุ่ม จำนวน 400 ตัวอย่าง และตอบกลับแบบสอบถามจำนวน 385 ตัวอย่าง คิดเป็นจำนวนร้อยละ 96.25 ของผู้ตอบแบบสอบถาม โดยใช้การเลือกตัวอย่างแบบสะดวก เครื่องมือที่ใช้คือ แบบสอบถามความคิดเห็นแบบมาตราวัดประเมินค่า 5 ระดับและสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ค่าความถี่ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคระห์ t-test f-test หรือ One way ANOVA และใช้ Pearson Correlation ณ ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยส่วนบุคคลและปัจจัยทางสังคม จากการใช้งานระบบ QR Code มีค่าเฉลี่ยอยู่ในระดับมาก โดยมีค่าเฉลี่ย 3.90 , 3.69 และ 3.47 ตามลำดับ ปัจจัยส่วนบุคคลและปัจจัยทางสังคม มีความสัมพันธ์กับการใช้งานระบบ QR Code ในทิศทางเดียวกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติระดับ 0.05
The purposes of this study were to (1) to investigate factors affecting the use of QR Code system of small entrepreneurs in Pathum Thani Province ; and (2) an a suggestion for encouraging small entrepreneurs to sell products the use of QR Code system Samples in this study were 400 group is a small entrepreneur in Pathum Thani Province 385 responded questionnaires, which were accounted for 96.25 percent were entrepreneur. Conenience sampling was used as sampling method and questionnaire with five-scale rating was used for data collection. Frequenccy, Percentage, Mean, Standard Deviation, T-test, F-test or One way ANOVA and Pearson Correlation were entrepreneur for data analysis. The findings indicated that personal factors and social factors from using the QR Code system were tared at the “High” level with the mean score of 3.90, 3.69 and 3.47, respectively. Also, personal factors and social factors is related to the use of the QR Code system in the same direction.
URI: http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/3520
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-161662.pdfFactors Affecting the Use of QR Code System for Product Sales of Small Entrepreneurs In Pathum Thani Province3.61 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.