Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/1998
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorสว่างนภา ต่วนภูษา
dc.date.accessioned2014-11-21T08:36:54Z
dc.date.accessioned2020-09-24T04:31:35Z-
dc.date.available2014-11-21T08:36:54Z
dc.date.available2020-09-24T04:31:35Z-
dc.date.issued2556
dc.identifier.urihttp://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/1998-
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการยอมรับเทคโนโลยีคลาวด์คอมพิวติ้งในสถาบันอุดมศึกษา และศึกษาความสัมพันธ์ของปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการยอมรับเทคโนโลยีคลาวด์คอมพิวติ้งในสถาบันอุดมศึกษา กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้คือ บุคลากรในสถาบันอุดมศึกษาจำนวน 277 คน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนำ ประกอบด้วยค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และ ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมานประกอบด้วย Independent Samples t-test, One-way ANOVA, LSD และ Multiple Linear Regression ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อยู่ในช่วงอายุระหว่าง 36 - 45 ปี ระดับการศึกษาอยู่ในระดับปริญญาเอก ตำแหน่งงานเป็นอาจารย์ ประสบการณ์ในการทำงานอยู่ในช่วงน้อยกว่า 5 ปี ปัจจัยคุณสมบัติระบบ อิทธิพลทางสังคม และสภาพแวดล้อมที่สนับสนุนการใช้เทคโนโลยีมีความสำคัญในระดับมาก และมีความสัมพันธ์เชิงบวกในทิศทางเดียวกันกับการยอมรับเทคโนโลยีคลาวด์คอมพิวติ้ง ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า เพศ อายุ และตำแหน่ง มีผลต่อการยอมรับเทคโนโลยีคลาวด์คอมพิวติ้งในภาพรวม ปัจจัยด้านการบริหาร และการรับรู้ถึงความเพลิดเพลินมีอิทธิพลต่อการยอมรับเทคโนโลยีคลาวด์คอมพิวติ้งในด้านสภาพแวดล้อมที่สนับสนุนการใช้เทคโนโลยี...en_US
dc.description.abstractThe objectives of this research were to study factors influencing the acceptance of cloud computing technology in the higher education institutes, and to study the relationship between factors influencing the acceptance of cloud computing technology in the higher education institutes. The sample group of this study was 227 academic position holders in the higher education institutes. The statistics for analyzing data were descriptive statistics consisting of frequencies, percentages, mean and standard deviation as well as inferential statistics comprising Independent Samples t-test, One-way ANOVA, and Multiple Linear Regression at the statistical significance level of 0.05. The research results found that most of the respondents were males, age between 36 – 45 years old, holding doctoral degree, and working in academic faculty with less than 5 years of experience. The system qualification factors, social influence factors, and technology usage supportive environment factors were important in the high level and correlated in the positive direction to the acceptance of cloud computing technology. The hypotheses results found that gender, age, and academic position influenced the acceptance of cloud computing technology in all aspects. The management factor and the acknowledging of appreciation factor influenced the acceptance of cloud computing technology in technology usage supportive environment aspect and formed the forecasting equation as follows…en_US
dc.language.isoThaien_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกระบบสารสนเทศen_US
dc.subjectเทคโนโลยีคลาวด์en_US
dc.subjectคลาวด์คอมพิวติ้งen_US
dc.titleปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการยอมรับเทคโนโลยีคลาวด์คอมพิวติ้งในสถาบันอุดมศึกษาen_US
dc.title.alternativeFactors Influencing the Acceptance of Cloud Computing Technology in the Higher Education Institutesen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:วิทยานิพนธ์ (Thesis - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
139304.pdfปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการยอมรับเทคโนโลยีคลาวด์คอมพิวติ้งในสถาบันอุดมศึกษา10.97 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.