Please use this identifier to cite or link to this item:
http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/3046
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | เจนจิรา, นาทองคำ | |
dc.date.accessioned | 2018-02-05T03:26:06Z | |
dc.date.accessioned | 2020-09-24T04:24:02Z | - |
dc.date.available | 2018-02-05T03:26:06Z | |
dc.date.available | 2020-09-24T04:24:02Z | - |
dc.date.issued | 2559 | |
dc.identifier.uri | http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/3046 | - |
dc.description.abstract | การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา อิทธิพลของปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่ ส่งผลต่อความตั้งใจในการใช้บริการซ้ำของสายการบินต้นทุนต่ำ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ศึกษา ได้แก่ ผู้ใช้บริการชาวไทยที่เคยใช้บริการสายการบินต้นทุนต่ำ จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็น เครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าความถี่ และค่า เบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ความแตกต่างของค่าเฉลี่ย (Independent Samples t-test) การวิเคราะห์ ความแปรปรวนทางเดียว (One-Way ANOVA) และการวิเคราะห์ถดถอยพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) ผลการศึกษา พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็น เพศหญิง มีอายุระหว่าง 25-29 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน และมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 20,001-30,000 บาท ให้ความสำคัญกับปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด และมีความตั้งใจในการใช้บริการซ้ำ โดยรวม อยู่ในระดับมาก ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ปัจจัยส่วนบุคคล ด้านระดับการศึกษาที่แตกต่างกันส่งผล ต่อความตั้งใจในการใช้บริการซ้ำ ของสายการบินต้นทุนต่ำ แตกต่างกัน ด้านปัจจัยส่วนประสมทาง การตลาด ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ (β = 0.218) ด้านราคา (β = 0.166) ด้านพนักงานบริการ (β = 0.176)และด้านสภาพแวดล้อมทางกายภาพและการนำเสนอ (β = 0.371) เป็นปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจในการใช้บริการซ้ำ ของสายการบินต้นทุนต่ำ | en_US |
dc.description.abstract | This research aimed to study the influence of marketing factors on repurchase intention of low-cost airlines. The samples of the study were 400 Thai passengers of low-cost airlines. A questionnaire was used as an instrument to collect data. Statistics used for the data analysis comprised of percentage, frequency, standard deviation, Independent Samples t-test, One-way ANOVA, and Multiple Regression analysis. The results showed that most of the respondents were female, the age between 25-29 years old with a bachelor’s degree, working as an employee at private companies with an average income between 20,001-30,000 baht per month. They focused on the marketing mix factors and intended to use the service again in overall at a high level. The hypothesis testing showed that different educational levels influenced the repurchase intention of the low-cost airlines differently. The marketing mix factors in the aspects of product (β = 0.218), price (β = 0.166), people (β = 0.176), and physical evidence and presentation (β = 0.371) influenced the repurchase intention of the low-cost airlines. | |
dc.language.iso | thai | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกธุรกิจระหว่างประเทศ. | en_US |
dc.subject | ส่วนประสมทางการตลาด | en_US |
dc.subject | ความตั้งใจใช้บริการซ้ำ | en_US |
dc.subject | สายการบินต้นทุนต่ำ | en_US |
dc.title | อิทธิพลของปัจจัยทางการตลาดต่อความตั้งใจในการใช้บริการซ้ำของสายการบินต้นทุนต่ำ | en_US |
dc.title.alternative | The Influence of Marketing Factors on Repurchase Intention of Low-Cost Airlines | en_US |
dc.type | Independent Study | en_US |
Appears in Collections: | การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
RMUTT-155531.pdf | The Influence of Marketing Factors on Repurchase Intention of Low-Cost Airlines | 3.86 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.