Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/786
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorสุภาพร เพียรธัญญกรณ์
dc.date.accessioned2013-04-26T09:58:48Z
dc.date.accessioned2020-09-24T04:19:01Z-
dc.date.available2013-04-26T09:58:48Z
dc.date.available2020-09-24T04:19:01Z-
dc.date.issued2554
dc.identifier.urihttp://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/786-
dc.description.abstractการค้นคว้าอิสระครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนบุคคลที่มีผลกระทบต่อทัศนคติของนักเรียนที่มีต่อการทดสอบ และศึกษาปัญหาและอุปสรรคที่มีผลต่อการทดสอบทางการศึกษาระดับชาติ ทางด้านอาชีวศึกษาประชากรกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ นักเรียนระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพ (ปวช.)ชั้นปีที่ 3 ปีการศึกษา 2554 ของวิทยาลัยเทคนิคปทุมธานี โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการสำรวจจำนวน 276 ตัวอย่าง ซึ่งสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ คือ ร้อยละ (Percentage) ค่าเฉลี่ย (Mean)ความถี่ (Frequency) และสถิติที่ใช้การทดสอบสมมติฐานความแตกต่างระหว่างค่าเฉลี่ยของประชากรประชากรทั้ง 2 กลุ่มที่เป็นอิสระต่อกัน (Independent Samples t-test) และทดสอบสมมติฐาน ความแปรปรวนทางเดียวของประชากรมากกว่า 2 กลุ่มขึ้นไป (One-Way ANOVA: F-test) หาผลความแตกต่างจะทดสอบความแตกต่างเป็นรายคู่โดย วิธี Least Significant Difference (LSD)ผลการศึกษาพบว่าปัจจัยส่วนบุคคล ได้แก่ เพศมีทัศนคติต่อการทดสอบต่างกันในด้านพฤติกรรมและด้านความรู้และความคิดของนักเรียน อายุมีทัศนคติต่อการทดสอบต่างกันในด้านความรู้สึก ด้านปฏิกิริยาที่มีต่อสิ่งใดสิ่งหนึ่ง ด้านพฤติกรรม และด้านความรู้และความคิดของนักเรียนประเภทวิชามีทัศนคติต่อการทดสอบต่างกันในด้านความรู้สึก ด้านพฤติกรรม ด้านความรู้และความคิดของนักเรียน ด้านการปรับปรุงการเรียนการสอนของสถานศึกษา และด้านการประเมินผลการเรียนรู้ของนักเรียน ระบบการศึกษามีทัศนคติต่อการทดสอบต่างกันในด้านความรู้สึก ด้านปฏิกิริยาต่อสิ่งใดสิ่งหนึ่ง ด้านพฤติกรรม ด้านความรู้และความคิดของนักเรียน ด้านการปรับปรุงการเรียนการสอนของสถานศึกษา และด้านการประเมินผลการเรียนรู้ของนักเรียน และเกรดเฉลี่ยสะสมมีทัศนคติต่อการทดสอบไม่แตกต่างกันในทุกด้านen_US
dc.description.abstractThe objectives of this Independent Study were to study the effect of personnel factor to the students attitude in testing and to study the problems in Vocational National Educational Test. The sample population in this research were the students in Certificate Vocational Education Level 3, the academic year of 2011 at Pathum Thani Technical College, Pathum Thani Province. The data of 276 students were collected to achieve the objectives. The methodology was analysis of data by the Rating Scale for conclusion the Percentage, Mean, Frequency, Independent Samples t-test, One-Way ANOVA: F-test and testing the different by Least Significant Difference (LSD). The result of the personnel factor were: Genders had the attitude for testing in the different of behavior, knowledge and thinking of the students. Ages had the attitude for testing in the different of feeling, reaction, behavior, knowledge and thinking of the students. Subjects had the attitude for testing in the different of feeling, behavior, knowledge and thinking of the students, the College Education System and evaluation. Education Programs had the attitude for testing in the different of feeling, reaction, behavior, knowledge and thinking of the students, the College Education System and evaluation. School records have the attitude for testing in the non different.
dc.language.isoThaien_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกการจัดการทั่วไปen_US
dc.subjectการวัดผลทางการศึกษาen_US
dc.titleทัศนคติของนักเรียนระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพ(ปวช.)ชั้นปีที่ 3 ปีการศึกษา 2554 ที่มีต่อการทดสอบทางการศึกษาระดับชาติ ทางด้านอาชีวศึกษา กรณีศึกษา วิทยาลัยเทคนิคปทุมธานี จังหวัดปทุมธานีen_US
dc.title.alternativeThe attiude of Vocational Students Level 3 in the academic year of 2011 for V-NET :the case study of Pathum Thani Technicalen_US
dc.typeIndependent Studyen_US
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Binder1.pdfThe attiude of Vocational Students Level 3 in the academic year of 2011 for V-NET :the case study of Pathum Thani Technical1.26 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.