Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/863
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorพิชามญชุ์ มะลิขาว
dc.date.accessioned2013-05-15T03:56:56Z
dc.date.accessioned2020-09-24T04:25:47Z-
dc.date.available2013-05-15T03:56:56Z
dc.date.available2020-09-24T04:25:47Z-
dc.date.issued2554
dc.identifier.urihttp://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/863-
dc.description.abstractการค้นคว้าอิสระครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อพฤติกรรมการชื้อเสื้อผ้าแฟชั่นสตรีผ่านสื่อสังคมออนไลน์เฟซบุ๊ค กลุ่มตัวอย่าง คือ ผู้ใช้เฟซบุ๊ค เพศหญิงในประเทศไทยที่ซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นสตรีผ่านสื่อสังคมออนไลน์เฟซบุ๊ค รวมจำนวนตัวอย่างทั้งหมด 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ค่าสูงสุด ค่าต่ำสุด ค่าที (Independent Sample t-test) การวิเคราะห์ ความแปรปรวนทางเดียว (One-way Analysis of Variance/ANOVA) และค่าสัมประสิทธ์ิสหสัมพันธ์ แบบเพียร์สัน (Pearson Product Moment Correlation Coefficient) ผลการวิเคราะห์ข้อมูลลูกค้าสตรีผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่มีอายุ 25 – 34 ปี มีอาชีพ พนักงานบริษัทเอกชน มีการศึกษาระดับปริญญาตรี และส่วนใหญ่มีรายได้ต่อเดือน 10,000 – 15,000 บาท ความคิดเห็นของส่วนประสมการตลาดที่ประกอบการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นบนเครือข่าย สังคมออนไลน์เฟซบุ๊ค ลูกค้าที่ตอบแบบสอบถามเห็นด้วยมาก ความไว้วางใจในการซื้อสินค้าทางเครือข่ายสังคมออนไลน์เฟซบุ๊ค มีความไว้วางใจด้านผู้ขายสินค้าและด้านการปกป้องผู้บริโภคในระดับไว้วางใจปานกลาง ด้านระบบอินเทอร์เน็ตในระดับไว้วางใจมาก การทดสอบสมมติฐาน พบว่า ความไว้วางใจในการซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นบนเครือข่ายสังคมออนไลน์ ด้านผู้ขายสินค้า ด้านระบบอินเทอร์เน็ต และด้านการปกป้องผู้บริโภค มีความสัมพันธ์กับ พฤติกรรมการซื้อเสื้อผ้าแฟชั่น ด้านค่าใช้จ่าย ด้านจำนวนครั้งและด้านจำนวนชิ้นที่ซื้อในทิศทาง เดียวกัน ส่วนประสมการตลาด ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านการ ส่งเสริมการตลาด มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นด้านค่าใช้จ่ายในทิศทางเดียวกัน และส่วนประสมการตลาดที่ใช้ประกอบการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา และด้านช่องทางการจัดจำหน่าย มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อเสื้อผ้าแฟชั่น ด้านจำนวนครั้ง และจำนวนชิ้นที่ซื้อในทิศทางเดียวกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05en_US
dc.description.abstractThis study investigated the factors affecting the purchasing behavior of female fashion clothing through facebook.The sample size consisted of 400 people who purchased female fashion clothing through facebook. The instrument used to collect the data was a questionnaire. The collected data were analyzed by Percentage, Means, Standard Deviation, Maximum and Minimum values, Independent Sample t-test, One-Way ANOVA, and Pearson Product Moment Correlation Coefficient. The results showed that most of the respondents were female and aged between 25-34 years old. They graduated with a bachelor’s degree and were private company employees. They earned approximately 10,000 – 15,000 Baht per month. The respondents strongly agreed that marketing mix factors including, products, prices, distribution channels, and marketing promotions affected their purchasing decision on female fashion clothing through facebook. Regarding the trust of purchasing products through facebook, the respondents had confidence in sellers and customer protection at a “moderate” level. And the respondents were strongly confidence in the Intranet system. According to the hypothesis testing, the purchasing trust, regarding sellers, the Intranet system, and customer protection positively related to purchasing behavior, regarding purchasing expenses, purchasing frequency, and amount of fashion clothing that were brought through facebook. The marketing mix factors including, products, prices, distribution channels, and marketing promotions positively related to purchasing behavior, regarding purchasing expenses of fashion clothing that were brought through facebook. The marketing mix factors including, products, prices, and distribution channels positively related to purchasing behavior, regarding purchasing frequency and amount of fashion clothing that were brought through facebook, were significantly different at 0.05.
dc.language.isoThaien_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกการตลาดen_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectพฤติกรรมการซื้อen_US
dc.subjectพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์en_US
dc.subjectสื่อสังคมออนไลน์en_US
dc.subjectเครือข่ายสังคมออนไลน์en_US
dc.subjectเฟซบุ๊คen_US
dc.subjectเสื้อผ้าแฟชั่นen_US
dc.titleปัจจัยที่ส่งผลต่อพฤติกรรมการซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นสตรีผ่านสื่อสังคมออนไลน์เฟซบุ๊คen_US
dc.title.alternativeFacotrs affecting to the purchasing behavior of female fashion clothing through facebooken_US
dc.typeIndependent Studyen_US
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Binder1.pdfFacotrs affecting to the purchasing behavior of female fashion clothing through facebook1.96 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.