Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/3524
Title: ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดบริการที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภคเปรียบเทียบระหว่าง พิซซ่าฮัท และ เดอะ พิซซ่า คอมปะนี ในเขตจังหวัดปทุมธานี
Other Titles: Marketing Mix that Influence to Consumers’ Purchase Decision Making between Pizza Hut and The Pizza Company within Pathum Thani Province
Authors: ศตพร กรรมสิทธิ์
Keywords: พิซซ่าฮัท
เดอะ พิซซ่า คอมปะนี
ส่วนประสมทางการตลาดบริการ
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกธุรกิจระหว่างประเทศ
Abstract: การค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) เพื่อศึกษาปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ที่มีผลต่อ การตัดสินใจซื้อของผู้บริโภคเปรียบเทียบระหว่าง Pizza Hut และ The Pizza Company ในเขตจังหวัด ปทุมธานี 2) เพื่อศึกษาปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาดบริการที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภค เปรียบเทียบระหว่าง Pizza Hut และ The Pizza Company ในเขตจังหวัดปทุมธานี ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้ง คือ ประชากรในจังหวัดปทุมธานี จำนวน 400 ตัวอย่าง เครื่องมือ ที่ใช้ในการวิจัย คือ แบบสอบถาม การวิเคราะห์ข้อมูล ใช้สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และใช้สถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ สถิติไคสแควร์ (Chi-Square Test), Pearson Correlation ผลการศึกษา พบว่า เพศ อายุ ระดับการศึกษา อาชีพ รายได้ต่อเดือน ความถี่ในการใช้บริการ ค่าใช้จ่ายเฉลี่ยต่อเดือน และเหตุผลที่ใช้เลือกร้านอาหารแตกต่างกัน มีมีผลต่อการตัดสินใจซื้อของ ผู้บริโภคแตกต่างกัน และปัจจัยทางการตลาดทางด้านด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านสถานที่ ด้านการ ส่งเสริมการตลาด ด้านบุคลากร ด้านกระบวนการ และด้านสภาพแวดล้อมทางกายภาพ มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมในการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภค
This independent study aims to 1) investigate the demography that affect the consumers’ purchasing decision-making between Pizza Hut and The Pizza Company within Pathum Thani Province, and also 2) investigate the marketing mix that influences consumers’ purchase decision making between Pizza Hut and The Pizza Company within Pathum Thani Province. The representative samples were 400 Pathum Thani Province residents. The research tools used were questionnaires, data analysis, and descriptive statistics like frequency, percentage, average and standard deviation calculations as well as Chi-Square Test and Pearson Correlation. The demographic factors that influence purchasing decision making are gender, age, educational level, occupation, monthly usage, total monthly expenditures, and frequency of patronage. The marketing mix factors that influence customer purchasing decisions are marketing, product, price, venue, promotion, personnel, procedures, and physical environment.
URI: http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/3524
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-161666.pdfMarketing Mix that Influence to Consumers’ Purchase Decision Making between Pizza Hut and The Pizza Company within Pathum Thani Province1.99 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.